Play w dobie pandemii zachęca nas do pozostania w domu szeregiem działań, w tym nowymi filmami w wypożyczalni video i dodatkowym pakietem danych. Operator informuje też o trendach, które dostrzega od początku wybuchu epidemii.
Niższa sprzedaż urządzeń, za to większy przychód z usług. Tak można podsumować to, co operator sieci komórkowej Play zauważył od początku marca. Bez wątpienia to efekt sytuacji, w której się znaleźliśmy – pandemii koronawirusa COVID-19.
Play udostępnił ciekawe dane na temat tego, jak zmienił się sposób korzystania z jego usług przez użytkowników, od chwili wybuchu pandemii. Po wprowadzeniu w dniu 13 marca przez polski rząd stanu zagrożenia epidemicznego, w porównaniu do tygodnia poprzedzającego, ruch głosowy w sieci Play wzrósł o 34%, a przesył danych o 19%, osiągając w szczycie 50%, co pozostało jednak bez wpływu na jakość świadczonych usług – co mogę zresztą potwierdzić osobiście. Korzystam z telefonu właśnie za pośrednictwem tego operatora i w centrum Poznania, gdzie mieszkam, łączność jest nie gorsza niż przed wybuchem pandemii – czyli całkiem dobra. Jak nietrudno się domyślić, od tego czasu nie miałem okazji sprawdzić jej gdzie indziej.
Prawie połowa punktów sprzedaży Play pozostaje wciąż otwarta. Jednocześnie ruch na stronie internetowej Play rośnie, a liczba aktywnych kont Play24 przekroczyła 5 milionów, co skutkuje wzrostem liczby transakcji w kanałach zdalnych o ok. 75%. Ponadto, w ciągu ostatnich 3 tygodni marca, Play podjął szereg inicjatyw mających na celu wsparcie swoich klientów, w szczególności seniorów powyżej 65 roku życia, studentów oraz przedstawicieli małych firm.
Odpowiadając na potrzeby i realne trudności z jakimi borykają się klienci w wieku powyżej 65 lat w związku z wprowadzeniem stanu epidemii, operator wydłużył termin płatności faktur oraz ważność konta do końca czerwca w ofertach na kartę.
Play zachęca swoich klientów, do korzystania z aplikacji Play24 lub strony play.pl, które umożliwiają zdalne zarządzanie swoim kontem. Jednak, aby wesprzeć tych klientów, którzy nie mają możliwości korzystania z kanałów zdalnych, operator otworzył dodatkowe 35 Punktów Wsparcia Klienta. Oprócz tego umożliwił zdalny proces wymiany karty SIM, aby zminimalizować konieczność przemieszczania się i bezpośrednich kontaktów.
Play proponuje także usługę telekonferencji, aby pomóc klientom biznesowym w dostosowaniu się do pracy w domu. Pozwala ona na jednoczesny udział 20 uczestników, łączących się zarówno poprzez sieci komórkowe, jak i stacjonarne. Ponadto operator rozpoczął kampanię edukacyjną na temat bezpieczeństwa w sieci, aby odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na działania mające na celu zapewnienie cyberbezpieczeństwa.
Play wprowadził zero-rating dla platform edukacyjnych, aby umożliwić uczniom uczestniczenie w zdalnej edukacji oraz wesprzeć Ministerstwo Edukacji w nowym modelu nauczania. Dodatkowo, przygotował dla uczniów i studentów specjalne promocje w ofertach Internetu na kartę.
W celu zaspokojenia szybko rosnącego zapotrzebowania na transmisję danych oraz zapewnienia każdemu możliwości kontaktu online w okresie epidemii, Play wprowadził dla całej bazy klientów bezpłatne pakiety 10 GB. Dodatkowo udostępnił kanały z pakietów Extra i Kids bez dodatkowych opłat w ramach PLAY NOW, a także dostęp do Amazon Prime Video, TVN24GO oraz serwisu muzycznego TIDAL.
Ponadto, aby wesprzeć polski personel medyczny i zaspokoić potrzeby szpitali w zakresie sprzętu medycznego, Play podjął decyzję o przekazaniu 1 mln zł na Fundusz Interwencyjny WOŚP.
Play umożliwił pracę zdalną dla większości swoich pracowników, w tym dla pracowników call center i zespołów IT. W celu zapewnienia pracownikom i klientom maksymalnego bezpieczeństwa, osoby pracujące w punktach sprzedaży, magazynie czy centrum nadzoru sieci przestrzegają wszystkich zasad bezpieczeństwa oraz stosują się do najwyższych standardów zalecanych przez rząd i Ministerstwo Zdrowia.
Play monitoruje również wpływ bieżącej sytuacji na swoją działalność i finanse. Ze wstępnych obserwacji wynika, że w marcu:
- Przychody z usług są o kilka procent wyższe niż planowano, co wynika głównie ze wzrostu ruchu ze strony innych operatorów.
- Przychody i koszty roamingu międzynarodowego są porównywalne z miesiącami poprzedzającymi pandemię.
- Wskaźnik ARPU jest o kilka procent wyższy niż oczekiwano, zarówno w segmentach kontraktowych jak i przedpłaconych.
- Przychody ze sprzedaży urządzeń są niższe niż planowano.
- Koszty operacyjne są pod ścisłą kontrolą.
Skorygowany zysk EBITDA Play w 1 kw. 2020 r. jedynie nieznacznie odbiega od oczekiwań. Proces inwestycyjny i wydatki kapitałowe są zgodne z założeniami, podobnie jak generowanie gotówki. Na tym etapie spółka nie widzi podstaw do zmiany oczekiwań na rok 2020, a bardziej szczegółowe dane zostaną przedstawione wraz z wynikami za 1 kw. 2020 roku.
https://itreseller.pl/itrnewplay-dodaje-darmowe-10-gb-transmisji-danych-dla-swoich-abonentow-operator-wspiera-akcje-zostanwdomu-promujac-przeniesienie-aktywnosci-do-sieci-w-czasie-epidemii/