TCL Electronics ogłosiło wyniki finansowe za rok 2019 r., TCL osiągnęło rekordowe obroty w wysokości 5,6 mld EUR! Sprzedaż telewizorów TCL na całym świecie zwiększyła się o 12% r/r, osiągając poziom 32 mln odbiorników.

Firma TCL Electronics ogłosiła wyniki finansowe za rok zakończony 31 grudnia 2019 r. Firma osiągnęła rekordowe obroty w wysokości 46,99 mld HKD (prawie 5,6 mld EUR przy obecnym kursie), co oznacza przyrost o 3,1% w porównaniu z poziomem z 2018 r., który wyniósł 45,58 mld HKD. W tym samym okresie zysk przypadający na właścicieli spółki dominującej wzrósł 1,2 razy, do poziomu 2,28 mld HKD.

 

W 2019 r. sprzedaż telewizorów TCL na całym świecie zwiększyła się o 11,9% r/r, osiągając poziom 32 mln odbiorników, co plasuje TCL na drugim miejscu na świecie w tym segmencie sprzedaży przy 13% udziału w rynku na podstawie wielkości dostaw (źródło danych: Sigmaintell). Wolumen sprzedaży telewizorów marki TCL wzrósł o 16,5% r/r do 20,64 mln odbiorników w 2019 r., co pozwoliło firmie na zajęcie trzecie miejsca na świecie pod względem udziału w światowym rynku telewizorów (źródło danych: IHS).

 

Poza Chinami wolumen sprzedaży telewizorów marki TCL wzrósł o 26,1% r/r do 13,46 mln odbiorników w 2019 r., przy jednoczesnym wzroście obrotów o 14,1% do poziomu 21,00 mld HKD w tym samym okresie. Rentowność firmy poza Chinami na podstawie wyniku operacyjnego ze sprzedaży telewizorów marki TCL wzrosła o 42,3% r/r i sięgnęła 0,88 mld HKD. Według raportów opublikowanych przez firmy badawcze GfK i NPD, w 2019 roku udział TCL w rynku telewizorów w wielu krajach stale wzrastał, a w 15 krajach marka była jednym z liderów sprzedaży.

 

Wolumen sprzedaży telewizorów marki TCL w kilku regionach utrzymywał się na wysokim poziomie, co pozwoliło firmie na systematyczne zwiększanie udziału w rynku:

  • W Ameryce Północnej firma TCL kontynuowała umacnianie swojej wiodącej pozycji, przy wzroście obrotów o 14,3% r/r. Na podstawie danych NPD o wielkości sprzedaży, w 2019 roku TCL uplasowała się na drugim miejscu w Stanach Zjednoczonych, a w lipcu była nawet liderem.*
  • W Europie TCL zanotowała wzrost wolumenu sprzedaży w 2019 r. o 35,0% (w ujęciu rok do roku) – przy wzroście sprzedaży sięgającym aż 54,5% w czwartym kwartale. Najwyższe przyrosty odnotowano w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji i Niemczech – odpowiednio o 264%, 262%, 203%, 126% i 82%. W 2019 r. pod względem udziału w rynku sprzedaży telewizorów, TCL uplasowała się na trzecim miejscu we Francji (według danych GfK).
  • Na rynkach wschodzących firma także utrzymała silną dynamikę wzrostu, notując o 40,8% wyższą sprzedaż rok do roku. Szczególnie zaznaczył się czwarty kwartał 2019 r., w którym wolumen sprzedaży zwiększył się o 56,5% r/r. Na szybko rozwijających się rynkach, takich jak Indie, Argentyna, Australia i Rosja, odnotowano wzrost wolumenu sprzedaży w ujęciu rok do roku odpowiednio o 151%, 121%, 79% i 46%. W 2019 r. udział firmy w rynku pod względem wielkości sprzedaży uplasował TCL na drugim miejscu na Filipinach, w Myanmarze i Arabii Saudyjskiej, trzecim w Australii i Pakistanie, czwartym w Wietnamie, Tajlandii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz piątym w Indiach (na podstawie danych GfK).

 

W Chińskiej Republice Ludowej, zgodnie ze strategią firmy dla produktów premium oraz dzięki stałej optymalizacji asortymentu produktów i kanałów sprzedaży, TCL utrzymała dynamikę wzrostu sprzedaży telewizorów marki – pomimo tendencji spadkowej w branży. Chociaż dane CMM dla wszystkich kanałów sprzedaży wskazują na 2,6% spadek całkowitego wolumenu sprzedaży telewizorów w ChRL w 2019 r., sprzedaż odbiorników marki TCL w Chinach wzrosła w porównaniu do 2018 r. o 2,1% i sięgnęła poziomu 7,18 mln sztuk. Obroty firmy spadły do wartości 12,99 mld HKD rok do roku ze względu na spadek cen paneli i wahania kursów walutowych.

 

Zwiększanie mocy produkcyjnych na całym świecie przy jednoczesnym łagodzeniu ryzyk

Zgodnie ze strategią zwiększania mocy produkcyjnych firmy na całym świecie i dzięki poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju, w 2019 r. firma TCL założyła fabryki w Meksyku, Wietnamie, Polsce, Indiach i Ameryce Południowej. Na szczególną uwagę zasługuje utworzony wraz CSOT (spółką zależną TCL Technology Group Corporation) park przemysłowy India Intelligent Manufacturing Industrial Park, którego zdolność produkcyjna wyniesie docelowo 6 mln telewizorów rocznie. Łączne zdolności produkcyjne firmy poza Chinami przekraczają 15 milionów odbiorników telewizyjnych rocznie, co wystarcza do zaspokojenia zapotrzebowania na dostawy w Ameryce Północnej i pozwala skutecznie łagodzić potencjalne ryzyka.

 

https://itreseller.pl/itrnewkomisja-europejska-zatwierdzila-polski-program-pomocy-o-wartosci-35-mld/