Netflix zyskuje na popularności w efekcie pandemii – firma podwoiła liczbę subskrybentów w swoich szacunkach, ale zastrzega, że po ustąpieniu wirusa fala nowych rejestracji może opaść.
Netflix ponad dwukrotnie zwiększył własne prognozy wobec nowych klientów. Jednocześnie firma przewiduje też słabszą drugą połowę roku.
Największa na świecie usługa streamingu video zyskała 15,8 miliona klientów od stycznia do marca, co daje jej ogólną ogólną liczbę 182,9 miliona. Wcześniej, tj. przed wybuchem epidemii Netflix przewidywał, że w tym okresie zyska około 7 milionów klientów. Firma ostrzegła jednak, że spodziewa się mniejszej liczby nowych subskrybentów od lipca do grudnia w porównaniu z rokiem poprzednim. Powiedzieli, że wielu ludzi, którzy dołączyliby wtedy, prawdopodobnie już się zarejestrowało.
„Spodziewamy się spadku oglądalności i spowolnienia wzrostu liczby abonentów wraz z końcem zamknięcia”, powiedział Netflix w liście do akcjonariuszy.
Firma jest jedną z niewielu, które zyskują na zamknięciu wywołanym epidemią. Podczas gdy indeks S&P 500 .SPX spadł o 19% od rekordowego poziomu z 19 lutego, Netflix zyskał 11% w tym samym okresie. Netflix opublikował również wzrostową prognozę, że doda uzyska kolejne 7,5 miliona nowych klientów w bieżącym kwartale, chociaż firma stwierdziła, że „to głównie domysły” z uwagi na niepewność, kiedy zniesione zostaną obecne ograniczenia.
W pierwszym kwartale zysk Netflixa na akcję nie spełnił oczekiwań analityków. Firma opublikowała informacje, z których wynika, że zysk na akcję wyniósł 1,57 USD, poniżej oczekiwanego 1,65 USD, zgodnie z danymi IBES z Refinitiv. Całkowite przychody wzrosły do 5,77 mld USD z 4,52 mld USD. Analitycy oczekiwali średnio 5,76 miliarda dolarów.
https://itreseller.pl/itrnewkingston-technology-liderem-w-kanale-sprzedazy-dyskow-ssd-w-2019-roku-wyniki-opublikowane-przez-firmy-analityczne-forward-insights-i-trendfocus-potwierdzaja-silna-pozycje-na-rynku-rowniez-w-2020-r/