Koronawirus a oznaczenia graficzne w organizacji. Pandemia koronawirusa wymusiła na przedsiębiorcach wdrożenie dodatkowych obostrzeń, w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.
Pandemia koronawirusa wymusiła na przedsiębiorcach wdrożenie dodatkowych obostrzeń, w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa zarówno swoim pracownikom, jak i klientom. Każda przestrzeń, czy to hala magazynu, biuro czy też sala restauracyjna musi zostać dostosowana do panujących regulacji – w zależności od specyfiki miejsca przedsiębiorcy spotykają się z innymi wyzwaniami. Jednak zachowanie odpowiedniej odległości, zakrywanie ust i nosa oraz konieczność dezynfekcji dłoni obowiązuje w większość organizacji i firm.
„Należy zauważyć, że w ferworze codziennej pracy mogą one umknąć uwadze pracowników czy też gości, dlatego szczególnie ważne jest przypominanie o „regułach gry” podczas pandemii i przygotowanie odpowiedniego oznaczenia, które będzie czytelne, widoczne i przede wszystkim sanitarne. Warto zadbać, aby ta komunikacja nie była nachalna, lecz skuteczna – dlatego należy zastanowić się nad formą graficzną” – zaznacz Viktor Arsenovych – Business Development Manager, Brother Polska.
Już od 18 maja, możliwe jest w Polsce odwiedzanie restauracji, jednak nadal obowiązują w nich ograniczenia, których celem jest zmniejszenie prawdopodobieństwa dojścia do zakażania wirusem w lokalu. Na restauratorach spoczywa obowiązek kontroli ilości gości w lokalu, tak aby na jedną osobę przypadały co najmniej 4m2. Obowiązkowa jest również dezynfekcja stolika po każdym kliencie. Ten szereg obostrzeń wymaga odpowiedniej formy informowania gości. Komunikaty w restauracji powinny być wyraźne i zrozumiałe dla klienta, ale również nie przytłaczać odwiedzających, aby nadal mogli czuć się komfortowo podczas posiłku. Powinny one być one również wykonane w technologii, która pozwala na łatwą dezynfekcję, nie niszcząc przy tym oznaczenia.
Obostrzenia obowiązują również w biurach i przedsiębiorstwach. Graficzne przypomnienie o konieczności dezynfekcji dłoni oraz zachowaniu społecznego dystansu może usprawnić organizację pracy personelu i przez to wpłynąć na ogólny poziom bezpieczeństwa w całym biurze. Dodatkowo warto zadbać o jakość tego typu komunikatów, np. naklejki w łazience lub na zewnętrznej części budynku powinny być wodoodporne. Brother posiada w swoim portfolio rozwiązania w zakresie etykietowania, które nie tylko pomogą spełnić rządowe wymagania, ale również zapewnią personelowi spokojne i bezpieczne miejsce pracy. Połączenie drukarek P-touch czy QL firmy Brother z bezpłatnym oprogramowaniem P-touch Editor oraz aplikacją iPrint & Label daje przedsiębiorcom możliwość na tworzenie spersonalizowanych naklejek informujących z własnym logotypem. Dzięki oznaczeniom graficznym organizacja może wzmocnić przekaz o praktykach higienicznych, a także dodatkowo oznaczyć wejście do pomieszczenia i przestrzeni, w której goście czekają na pomoc pracowników. Wymienione wyżej urządzenia przydadzą się również po pandemii, ponieważ umożliwiają wydruk etykiet o wysokiej jakości, które są odporne na wodę, światło słoneczne, chemikalia i ścieranie. Umożliwiają one drukowanie nie tylko przy użyciu komputera stacjonarnego, ale również telefonu.
„Przygotowanie firmy, przedsiębiorstwa czy restauracji do panującej sytuacji, a także zagwarantowanie pracownikom i gościom odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa to wyzwanie, Właśnie dlatego tak ważna jest bezproblemowa, spokojna i przyjazna komunikacja zarówno z klientami, jak i z pracownikami.” – podkreśla Viktor Arsenovych – Business Development Manager, Brother Polska.
Darmowe szablony naklejek są dostępne pod linkiem: https://www.creativecenter.brother/pl-pl/business/business-category/business-documents/business-forms-signs
https://itreseller.pl/itrnewbrother-uruchamia-akcje-razem-przeciwko-covid-19-dolacz-do-nas-dealerzy-ktorzy-od-14-kwietnia-do-15-maja-2020-r-kupia-dedykowane-biznesowi-modele-brother-z-dystrybucji-przyczyn/