Uber przedstawił wyniki za drugi kwartał. Przychody firmy spadły o 29% względem Q2 2019, ale to tąpnięcie jest znacznie mniejsze niż spodziewali się analitycy.
Przychody Ubera, które przekroczyły oczekiwania analityków, spadły o 29% do 2,18 mld USD z 3,17 mld USD w tym samym okresie ubiegłego roku.
Według szacunków analityków od Ubera oczekiwano straty w wysokości 86 centów na akcję i przychodów 2,18 miliarda dolarów. W wyniku pandemii Covid-19, główna część działalności firmy w zakresie przejazdów generowała przychody o 73% mniejsze w porównaniu z zeszłym rokiem. Po ogłoszeniu wyników kurs akcji Ubera spadł o ponad 2%.
Można więc powiedzieć, że w czasie pandemii Ubera uratowały dostawy jedzenia – usługa Uber Eats. Pandemia spowodowała jednak wzrost popytu na dostawę jedzenia Ubera i liczba zamówień wzrosła o 113%. Dyrektor generalny Dara Khosrowshahi powiedział, że kryzys pandemiczny zmienił zamawianie jedzenia z usługi będącej swego rodzaju zbytkiem, w normalne, codzienne narzędzie.
Wśród innych nowych usług dostawy oferowanych przez firmę, Uber Connect umożliwia użytkownikom wysyłanie małych paczek za pośrednictwem UberX do lokalnych miejsc docelowych. Od czasu uruchomienia usługi na początku czerwca, usługa ta zarejestrowała 3 miliony wysyłek na całym świecie.
https://itreseller.pl/itrneww-pelni-swiatowy-zasieg-oracle-cloud-vmware-solution-jest-dostepny-we-wszystkich-regionach-globalnych-latwe-przenoszenie-obliczen-do-chmury-na-wyciagniecie-reki/