Niemiecki organ antymonopolowy wszczął dochodzenie w sprawie relacji Amazona z zewnętrznymi handlowcami sprzedającymi w serwisie internetowym amerykańskiego giganta.
Amazon znowu pod lupą, tym razem w Europie, a konkretnie w Niemczech. Tamtejsze instytucje antymonopolowe przyglądają się działalności amerykańskiego giganta – a konkretnie jego współpracy z firmami handlującymi za pośrednictwem strony firmy Jeffa Bezosa.
Niemcy są drugim co do wielkości rynkiem Amazona po Stanach Zjednoczonych. W ciągu pierwszych kilku miesięcy pandemii COVID-19, kiedy wiele sklepów zostało zamkniętych, a kupujący kupowali chętniej w Internecie. Wówczas Amazon zablokował niektórych handlowców z powodu rzekomo zbyt wysokich cen.
„Obecnie badamy, czy i jak Amazon wpływa na to, jak handlowcy ustalają ceny na rynku” – powiedział dziennikowi Frankfurter Allgemeine Zeitung Andreas Mundt, prezes Federalnego Urzędu Antykartelowego. – „Amazon nie może być kontrolerem cen”
Do 2013 r. Amazon uniemożliwiał handlowcom oferowanie swoich produktów za pośrednictwem innych witryn internetowych po niższej cenie niż na swoim portalu, a polityka niemieckiego organu nadzoru antymonopolowego zmusiła go do zaniechania tej praktyki. W zeszłym roku Amazon zawarł porozumienie z niemieckimi władzami w sprawie zmiany warunków świadczenia usług dla sprzedawców zewnętrznych, co skłoniło instytucje naszego zachodniego sąsiada do rezygnacji z kontynuacji dochodzenia.
W nawiązaniu do całej sprawy odniósł się też Amazon, przesyłając nam poniższe oświadczenie…
„Partnerzy handlowi Amazon sami ustalają ceny produktów w naszym sklepie. Zależy nam, aby klienci dokonywali zakupów zawsze z pełnym zaufaniem. Stosujemy procedury, dzięki którym ceny towarów ustalane przez sprzedawców są konkurencyjne. Nasze systemy zostały zaprojektowane w taki sposób, aby podjąć działania zapobiegające sztucznemu podnoszeniu cen. Jeśli partnerzy handlowi mają wątpliwości, zachęcamy ich do skontaktowania się z naszym działem wsparcia.” – czytamy w przesłanym oświadczeniu.
Powyższy temat nas zainteresował na tyle, że będziemy mu się uważniej przyglądać.
https://itreseller.pl/itrnewifa-2020-special-edition-firmy-z-ponad-50-krajow-zarejestrowane-na-nieco-ponad-dwa-tygodnie-w-ifa-business-retail-meeting-lounge/