Orange i OPPO ogłaszają europejskie partnerstwo w zakresie wspólnych innowacji w celu pionierskiej personalizacji urządzeń dystrybuowanych na wolnym rynku i przewodzenia rozwojowi eSIM.

Orange i OPPO ogłosiły dzisiaj współpracę o partnerstwie w zakresie współinnowacji, która pomoże w dostarczaniu usług Orange do szerokiej gamy smartfonów OPPO i urządzeń IoT w Europie, z myślą o rozszerzeniu tej umowy do wszystkich rynków na których działa Operator.

 

Podstawowym celem partnerstwa jest wspólne tworzenie innowacyjnych rozwiązań, aby sprostać zmieniającym się potrzebom konsumentów. Rosnący udział urządzeń z wolnej sprzedaży lub wykorzystujących eSIM jest efektem nowych możliwości dla dzisiejszych konsumentów, którzy z łatwością mogą wybrać, gdzie i za czyim pośrednictwem dokonują zakupu, np.: w sklepie internetowym, punkcie fizycznym czy poprzez serwis aukcyjny. Ci właśnie klienci w pierwszej kolejności, dzięki zawartemu partnerstwu, otrzymają sprawniejszy i łatwiejszy dostępu do usług i rozwiązań Orange, co wydatnie uprości tzw. podróży klienta (consumer journey).

 

„W OPPO zawsze na pierwszym miejscu stawiamy satysfakcję klienta, zarówno w relacjach z konsumentami, jak i klientami biznesowymi. Dlatego cieszymy się, że w tak krótkim czasie zdobyliśmy zaufanie czołowych w branży partnerów, takich jak Orange. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej doskonałej współpracy, a także – biorąc pod uwagę kolejne projekty, które OPPO już rozwija w Polsce – jestem przekonany, że razem będziemy dostarczać klientom Orange produkty najwyższej jakości.” – mówi Leo Li, Dyrektor Generalny OPPO w Polsce.

 

Także dostępność 5G stworzy konsumentom więcej rozwiązań w warstwie komunikacji i w efekcie uwolni nowe możliwości dla branży. OPPO wprowadziło ostatnio na rynek kilka pożądanych produktów IoT, takich jak OPPO Watch a także zgromadziło zespół ekspertów, których zadaniem jest opracować wiodące rozwiązania wespół z partnerami. OPPO ściśle z nimi współpracuje, aby tworzyć rozwiązania, które ułatwiają dostęp do usług operatora, dostosowując się do ciągle zmieniającego się krajobrazu branży mobilnej, jak choćby w związku z rosnącym udziałem „wolnego rynku”. Połączenie wizji i możliwości technicznych OPPO z rozległą siecią Orange i znajomością potrzeb klienta idealnie umożliwia obu stronom projektowanie nowych i pionierskich rozwiązań, które spełnią te specyficzne potrzeby rynkowe.

 

Personalizacja urządzeń dostępnych na wolnym rynku

W pierwszym kwartale 2020 roku Orange zanotował 4,6% wzrost (QoQ) liczby urządzeń z systemem Android™ pochodzących z wolnego rynku które podłączone zostały do europejskiej sieci Orange. Personalizacja takich urządzeń jest innowacją Orange i zostaje uruchomiona po wykryciu karty SIM Orange w smartfonie. Dzięki temu Orange może korzystać z kanału OTA (over-the-air) OPPO w celu bezproblemowego autoinstalowania usług Orange, takich jak My Orange / Orange et Moi lub Orange TV, zapewniając klientom natychmiastowy i łatwy dostęp do kluczowych unikalnych produktów Orange, a tym samym znacznie poprawiając doświadczenie klienta.

 

Personalizacja Orange zostanie wprowadzona dla klientów telekomu w całej Europie w urządzeniach OPPO dostępnych z pozaoperatorskiej dystrybucji, już począwszy od października 2020 r., w tym na dwóch nowych urządzeniach 5G – Reno 4 Z 5G i Reno4 Pro 5G, a także smartfonie OPPO A72. Szczegółowe informacje o dostępności w danym kraju będzie podana przez lokalne oddziały Operatora jeszcze w tym roku.

 

Nowy smartwatch eSIM firmy OPPO ułatwia klientom Orange łączenie się z ofertami multi-SIM

Orange i OPPO wspólnie pracują również nad wprowadzeniem nowego smartwatcha eSIM, który zapewni jeszcze bardziej zaawansowany interfejs użytkownika w WearOS by Google™, dostosowanym do pierwszego prostokątnego wyświetlacza AMOLED z podwójną zakrzywioną krawędzią, czyli stylowego OPPO Watch eSIM 46 mm.

 

Orange stał się pierwszym operatorem na świecie, który zdalnie łączy się i aktywuje eSIM w modelu On Device WearOS, co stanowi część strategii multi-SIM Orange. Pomaga to klientom Orange w łatwym łączeniu ich smartfonów i urządzeń ubieralnych z jednym numerem telefonu. W ramach europejskiego zasięgu Orange sprzedaż smartwatchów wykorzystujących eSIM wzrosła o 80% YoY, stanowiąc 30% całego wolumenu i połowę całkowitego przychodu ze smartwatchów w ramach europejskiego rejonu.

 

„Przez lata OPPO przekształciło się w coś więcej niż firmę zajmującą się smartfonami, jako że rozszerzamy naszą ofertę o produkty IoT i wspólnie z partnerami branżowymi opracowujemy wiodące rozwiązania technologiczne. Cieszymy się, że ogłoszone dziś partnerstwo w zakresie wspólnych innowacji z Orange uwalnia ogromny potencjał zarówno w urządzeniach ubieralnych, jak i dostępnych na europejskim wolnym rynku i nie możemy się doczekać, aby eksplorować kolejne obszary w przyszłości.” – podkreślił Alen Wu, Vice President and President of Global Sales w OPPO.

 

„Dzięki opcji personalizacji, klienci mogą uzyskać dostęp do pełnego zestawu usług Orange, niezależnie od tego, czy kupują swoje urządzenia OPPO w kanałach Orange, czy też spoza operatorskiej dystrybucji. Dzięki temu projektowi, zyskujemy pełny wachlarz nowoczesnych i bogatych w funkcje smartfonów i urządzeń ubieralnych oraz zapewniamy niezrównane doświadczenie klienta.” – dodał Philippe Lucas, EVP, Customer Equipment & Partnerships w Orange.

 

https://itreseller.pl/itrnewhiszpania-stawia-na-szybki-rozwoj-sieci-5g-i-nie-zablokuje-huawei-opierajac-sie-amerykanskim-naciskom-politycznym/