Twitter wraca do pomysłu weryfikowania autentyczności kont. Firma poniekąd przyznaje w ten sposób, że fake-konta to poważny problem.
Twitter opublikował plany dotyczące nowej polityki dotyczącej sposobu „weryfikacji” kont użytkowników w serwisie społecznościowym. Jest to obszar, w którym firma od dawna obiecuje dokonać zmian. Teraz może się to rzeczywiście udać.
Firma zajmująca się mediami społecznościowymi poinformowała w poście na swoim firmowym blogu, że planuje ponownie uruchomić swój program weryfikacji, w tym nowy proces składania wniosków na początku 2021 r. Stwierdziła też, że okres konsultacji dla nowej polityki został otwarty i potrwa do 8 grudnia. To nie jest pierwsza próba Twittera do wymuszenia „urealnienia” kont.
Twitter rozpoczął już kiedyś podobny program konsultacji, ale wstrzymał go w 2017 r. po usłyszeniu opinii, że program „wydawał się arbitralny i dezorientujący dla wielu osób”. Mówiło się, że w tym czasie znacznik był mylony z „rekomendacją lub wskaźnikiem ważności”. Rok później Twitter poinformował, że wprowadza poprawki do programu weryfikacji, aby skupić się na kwestiach takich jak uczciwość wyborów, chociaż nadal weryfikuje niektóre konta, takie jak eksperci medyczni tweetujący o COVID-19 w tym roku.
„Od tamtej pory nie byliśmy pewni, kto może zostać zweryfikowany i kiedy, dlaczego konto może być niezweryfikowane lub co to znaczy – zweryfikowane” – powiedział Twitter we wtorkowym poście na blogu.
Firma określiła bardziej szczegółowe kryteria dla „podstawowych typów” aktywnych kont, które zweryfikuje, takich jak urzędnicy państwowi, firmy, organizacje non-profit, organizacje informacyjne, artyści estradowi, drużyny sportowe, sportowcy i aktywiści. Twitter powiedział, że może również weryfikować konta, które spełniają inne standardy, takie jak bycie jednym z najczęściej obserwowanych kont w kraju użytkownika i posiadanie „uwagi spoza Twittera”, co można ocenić na podstawie trendów wyszukiwania Google, odniesień do Wikipedii lub zasięgu w serwisach informacyjnych. To poniekąd przyznanie, że internetowi celebryci mają znaczący wpływ na to co myślą miliony ludzi na świecie, a zatem musi to podlegać weryfikacji.
Twitter ma na celu wprowadzenie ostatecznych zasad 17 grudnia. Wskazał również plany dotyczące większej liczby sposobów identyfikowania się użytkowników za pomocą nowych typów kont i etykiet.
https://itreseller.pl/itrnewblack-friday-i-cyber-monday-w-pandemii-porady-analitykow/