Kanada chce nałożyć podatek cyfrowy od 2022 roku. Ma to być rozwiązanie tymczasowe, zanim reszta świata dojdzie do porozumienia.
Kanada planuje nałożyć podatek na korporacje świadczące usługi cyfrowe od 2022 r. Będzie obowiązywał do czasu, gdy główne kraje opracują skoordynowane podejście do opodatkowania.
OECD (Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju) pracuje nad wspólnym podejściem do opodatkowania firm zarabiających na globalnych usługach cyfrowych. Wiele krajów jednakże stwierdza, że proces ten jest zbyt powolny. Do ich, w większości europejskiego grona, dołącza Kanada. To kolejny raz w ciągu ostatnich kilku lat, gdy ten kraj prezentuje stanowisko w opozycji do swojego stałego, wieloletniego sojusznika z południa. To bowiem USA było i jest nadal głównym oponentem wobec planów regulacji opodatkowania gigantów cyfrowych.
Nowy, kanadyjski podatek cyfrowy miałby wejść w życie 1 stycznia 2022 r. i obowiązywałby do czasu uzgodnienia wspólnego podejścia przez główne gospodarki świata, a docelowo wszystkie kraje OECD. Środek ten zwiększyłby dochody kraju o około 3,4 mld dolarów kanadyjskich (2,6 mld USD) w ciągu pięciu lat.
„Kanadyjczycy chcą sprawiedliwego systemu podatkowego, w którym wszyscy płacą sprawiedliwą część” – powiedziała ustawodawcom Chrystia Freeland, minister finansów Kanady – „Kanada będzie działać jednostronnie, jeśli będzie to konieczne, nakładając podatek na duże międzynarodowe korporacje cyfrowe, aby płaciły sprawiedliwy udział, tak jak każda inna firma działająca w Kanadzie”.
To oczywiście zła wiadomość dla, w większości amerykańskich korporacji cyfrowych. Te niemal zawsze rozliczają się w USA lub w rajach podatkowych, mało kiedy natomiast w miejscu rzeczywistego uzyskania przychodu. Ottawa planuje również zobowiązać branżę krótkoterminowego wynajmu mieszkań do płacenia podatków od sprzedaży, mówiąc, że popularne platformy wynajmu (głównie Airbnb) nie muszą obecnie nakładać podatków.
https://itreseller.pl/itrnewgk-action-s-a-w-trzecim-kwartale-2020-r-wypracowala-dobry-zysk-netto-w-wysokosci-6-692-tys-zl-wzrost-przychodow-o-14-proc-przy-jednoczesnym-spadku-kosztow-o-12-proc/