CES 2021: LG wspólnie z zaproszonymi liderami firm technologicznych podczas wirtualnego panelu “Future Talk” o strategii otwartej innowacji oraz współpracy dla osiągnięcia wspólnego celu, jakim jest zapewnienie lepszego życia.

Dr I.P. Park, prezes i CTO firmy LG Electronics, podczas targów CES® 2021 podzielił się inspirującą wizją firmy dotyczącą otwartej innowacji w erze dystansu społecznego. Jako gospodarz panelu dyskusyjnego LG Future Talk Dr. Park wytłumaczył i zaprezentował, jak otwarta innowacja staje się podstawową zasadą ostatnich przełomów technologicznych firmy.

 

W roku bezprecedensowej zmiany zaangażowanie LG w ulepszanie życia niezmiennie pozostaje silne, podobnie jak zdolność firmy do odpowiadania na zmieniające się potrzeby konsumentów z całego świata. Aby zobrazować tę tezę dr Park przytoczył przełomowe produkty, takie jak osobisty oczyszczacz powietrza LG PuriCare™ oraz LG Smart Thermal Camera, które pomagają zapewnić lepsze samopoczucie i bezpieczeństwo konsumentów. LG dostosowuje także swoje roboty CLOi do różnych środowisk i zadań – od dezynfekcji obszarów o dużym natężeniu ruchu w przestrzeni publicznej i komercyjnej po realizację dostaw „od drzwi do drzwi” oraz serwowanie potraw w restauracjach – aby podnieść higienę i minimalizować zagrożenia dla zdrowia pracowników i klientów.

 

Dzisiejsze wystąpienie skupiało się na otwartej innowacji. Do dr. Parka dołączył Gary Shapiro, prezes i CEO Consumer Technology Association, by porozmawiać o rosnącej sile partnerstwa różnorodnych gałęzi i branż w celu dostarczania konsumentom tego, co jest dla nich wartościowe. LG Innovation Council jest najlepszym przykładem wielu inicjatyw współpracy firmy LG. Gromadzi grupę ekspertów z wielu różnych firm z sektora technologicznego, by wymieniać się wiedzą, współpracować, odkrywać nowe możliwości oraz sposoby na poprawę codziennego życia.

Technologie i gałęzie przemysłu zbiegają się, aby ułatwić wprowadzanie wielu cyfrowych innowacji – sztuczna inteligencja, komunikacja 5G, internet rzeczy, chmura, sensory, nawigacja, akumulatory – i to one przekształcają mobilność, która jest ogromną częścią naszego życia. Tego rodzaju zmiany obserwujemy także w wielu innych obszarach: transporcie, logistyce, rolnictwie, opiece zdrowotnej, a nawet w żywności – powiedział Gary Shapiro, prezes i CEO Consumer Technology Association.

 

To otwarte podejście do innowacji stanowi podstawę wszystkiego, do czego dąży LG, zwłaszcza pod marką LG ThinQ, która obejmuje urządzenia wykorzystujące rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji oraz internetu rzeczy opracowane przez LG. Dr Park nakreślił ekscytujące plany rozwoju ekosystemu poprzez połączenie wszystkich produktów i usług z różnych kategorii, zapewniając konsumentom satysfakcjonujące doświadczenia z użytkowania i niezrównaną wygodę.

„Nie chodzi tu tylko o pojedyncze rozwiązania czy urządzenia, które wykorzystują sztuczną inteligencję i możliwości komunikowania się pomiędzy sobą. Chodzi raczej o zbudowanie ekosystemu, w którym LG i partnerzy współpracują, aby rozszerzyć, ulepszyć i wzbogacić ofertę skierowaną do wszystkich naszych klientów.” – powiedział dr Park.

 

Rozmawiając z Davidem Rabie, CEO firmy Tovala, której zestawy gotowych dań do podgrzania w piekarniku będą wkrótce dostępne do nabycia w LG ThinQ Store, dr Park nakreślił wizję ewolucji aplikacji ThinQ. Wybiega ona poza funkcje kontrolne i monitorujące, by stać się w pełni cyfrową platformą o charakterze lifestyle. Poprzez różnorodne partnerstwa i wdrażanie nowych funkcji, takich jak Scan-to-Cook, która umożliwia użytkownikom szybkie dostosowanie odpowiednich ustawień piekarnika dla gotowych posiłków poprzez zeskanowanie kodu kreskowego z ich opakowania, firma LG ułatwia zarządzanie domem. Dzięki temu klienci mają więcej czasu, aby skupić się na rzeczach, które są dla nich najważniejsze.

 

Kolejną osobą, która dołączyła do panelu prowadzonego przez dr. Parka był Jean-François Gagné, CEO firmy Element AI, który wspierał dr. Parka w ogłoszeniu zarysu projektu „Levels of AI Experience” w trakcie CES 2020. Obie firmy, wspólnie z innymi partnerami, rozwijają nową, innowacyjną platformę nazwaną AIX Exchange. Umożliwi ona liderom branży, naukowcom, decydentom i konsumentom bezpośrednie zaangażowanie się w dyskusję na temat jak najlepszego sposobu wdrażania sztucznej inteligencji, by służyła nam wszystkim. Dr Park ujawnił także kilka inteligentnych technologii, nad którymi pracuje LG, w tym Vision Pack, która rozszerzy istniejące możliwości sztucznej inteligencji w lodówkach LG ThinQ i inteligentnych lustrach LG.

 

Kolejny punkt debaty skoncentrował się na wizji firmy LG, by stworzyć spójne i oparte na komunikacji pomiędzy urządzeniami doświadczenie użytkownika, obejmujące wszystkie obszary życia konsumentów. Wraz z Dmitrym Loschininem, wiceprezesem firmy DXC Technology oraz prezesem i CEO firmy Luxoft, dr Park ogłosił przedsięwzięcie LG i DXC Luxoft o nazwie Alluto. Ma ono na nowo zdefiniować to, czego będzie można doświadczyć podczas jazdy samochodem, dzięki wykorzystaniu systemu webOS Auto firmy LG do płynnej komunikacji samochodu z domem i biurem. Jako ilustrację potencjału webOS dr Park przedstawił także koncepcje nowego, inteligentnego wnętrza samochodu, które zaoferuje pasażerom angażujące, interaktywne doświadczenia, jak również możliwości opartego na chmurze ekosystemu mobilności do różnych zastosowań komercyjnych i publicznych, w tym inteligentnego zarządzania flotą w inteligentnych miastach przyszłości.

„Powracamy do znaczenia, jakie odgrywa współpraca pomiędzy branżami, ponieważ budowanie i rozwijanie tego rodzaju ekosystemu to bez wątpienia wspólny wysiłek. Kiedy mówimy o innowacjach zapewniających lepsze życie w dobie transformacji cyfrowej, mamy na myśli pracę zespołową, współpracę i partnerstwo.” – podkreślił dr Park.

 

https://itreseller.pl/itrnewna-targach-ces-2021-firma-lg-przedstawia-wizje-przyszlosci-ktora-staje-sie-lepsza-dzieki-jej-zaawansowanym-rozwiazaniom/