Amazon oficjalnie wchodzi do Polski – ruszają prace nad polską wersją serwisu, trwa rejestracja sprzedawców. Czy to koniec dominacji Allegro?

Serwis Amazon.pl wystartuje wkrótce (dokładnej daty nie podano) – co będzie początkiem oficjalnej sprzedaży Amazon w Polsce. Ruszyła już rejestracja dla przedsiębiorców, którzy chcą sprzedawać w polskim Amazonie. 

Amazon wprawdzie działa w Polsce od dawna, m.in. dzięki swoim regionalnym centrom logistycznym. Firma posiada w Polsce aktualnie aż 9 centrów logistycznych i zatrudnia ponad 18 000 ludzi. Także w Polsce, w Gdańsku, znajduje się jedno z najważniejszych centrów R&D Amazon. Polskiej wersji sklepu firmy jednak nie było, a kupujący z Polski musieli korzystać z niemieckiego serwisu. Amazon będzie pobierać od sprzedawców na polskim serwisie opłatę 165,91 złotych netto miesięcznie, plus, oczywiście prowizje sprzedażową.

Oczywiście, poza stanowiącymi niewielką większość towarów na globalnym Amazonie produktów od zewnętrznych firm, do oferty polskiego sklepu trafią także rozwiązania samego Amazona – chociażby czytniki e-booków Kindle.

„Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok” – mówi Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE, Amazon. „Cieszymy się, że możemy wzmocnić pozycję polskich firm za pośrednictwem Amazon, inwestując w narzędzia i usługi, które pomogą im się rozwijać. Jesteśmy przekonani, że skupiając się na tym, co naszym zdaniem klienci cenią najbardziej – niskich cenach, szerokim wyborze towarów i ich szybkiej dostawie – z czasem zdobędziemy zaufanie klientów w Polsce.”

Nie wiadomo dokładnie kiedy wystartuje polska wersja platformy e-commerce Amazon.

https://itreseller.pl/itrnew8k-association-zwieksza-wymagania-dla-telewizorow-8k/