Facebook wkrótce zmieni nazwę. Pozorny ruch, czy nowe otwarcie?

Wprawdzie samo medium społecznościowe zapewne nazwy nie zmieni, to firma już owszem. Trudno wyrokować czy wpłynie to na postrzeganie korporacji Marka Zuckerberga, która w ostatnim czasie nie ma dobrej prasy. 

Jak twierdzi m.in. The Verge, Facebook szykuje się do rebrandingu korporacyjnego. Ma to nieco urealnić stan rzeczy, w którym Facebook-firma to już nie tylko Facebook-platforma mediów społecznościowych, ale też Instagram, WhatsApp czy Oculus. Sam Facebook o sprawie milczy, ale spekulacje w sieci trwają.

Reuters przychyla się do opinii przytaczanych przez medium ekspertów. Twierdzą oni, że zmiana nazwy korporacji nie pozwoli firmie uniknąć nadzoru regulacyjnego i publicznego szumu wokół potencjalnych szkód wyrządzanych przez jego aplikacje społecznościowe.

Czy to jednak jest celem Facebooka? Prawdopodobnie zmiana ma mieć charakter organizacyjny, podobnie jak miało miejsce kiedyś w przypadku powołania Alphabet przez Google. Jak twierdzi The Verge, nowa nazwa firmy macierzystej może odzwierciedlać koncentrację Facebooka na budowaniu „metawersum”, co odnosi się do cyfrowego świata, w którym ludzie mogą używać różnych urządzeń do poruszania się i komunikowania w środowisku wirtualnym.

 

LG Electronics wprowadza na rynek LG One:Quick, rewolucyjną serię produktów wspierających wydajną pracę i efektywną współpracę, przenosząc komunikację w zespole na wyższy poziom.