Xiaomi z rekordowymi wynikami! Nadspodziewanie solidny wzrost przychodów i zysków w II kw. 2021 r. Wyniki biznesowe we wszystkich segmentach osiągają historycznie wysoki poziom.
Xiaomi ogłosiła swoje skonsolidowane wyniki za trzy i za sześć miesięcy zakończone 30 czerwca 2021 r. Są to wyniki przed audytem. W drugim kwartale 2021 r. całkowite przychody Xiaomi wyniosły 87,8 mld RMB, co oznacza wzrost o 64% rok do roku; skorygowany zysk netto w tym okresie wyniósł 6,3 mld RMB, co oznacza wzrost o 87,4% rok do roku. Łączne przychody i skorygowany zysk netto osiągnęły w kwartale rekordowy poziom, co świadczy o skuteczności modelu biznesowego i solidnej praktyce biznesowej.
Najważniejsze dane finansowe za II kw. 2021 r.:
- Przychody ogółem na poziomie 87789 mln RMB, wzrost o 64% r/r;
- Zysk brutto na poziomie ok. 15148,1 mln RMB, wzrost o 96,7% rok do roku;
- Zysk netto skorygowany (non-IFRS) wyniósł 6321,5 mln RMB, co oznacza wzrost o 87,4% rok do roku.
Najważniejsze dane finansowe za pierwsze półrocze 2021 r.:
- Przychody ogółem na poziomie 164671,2 mln RMB, wzrost o 59,5% rok do roku;
- Zysk brutto na poziomie ok. 29309,4 mln RMB, wzrost o 92,1% rok do roku;
- Zysk netto skorygowany (non-IFRS) wyniósł 12390,8 mln RMB, co oznacza wzrost o 118,4% rok do roku.
„W drugim kwartale 2021 r. nasza podstawowa strategia 'Smartphone × AIoT’ nadal stanowiła podstawę naszych doskonałych wyników. Będziemy nadal realizować naszą strategię podwójnej marki, zwiększać inwestycje w zaawansowane technologie, rekrutować i wspierać talenty oraz ulepszać skuteczność kanałów, zwiększać naszą ofertę smartfonów premium i poprawiać doświadczenia użytkowników. Będziemy również nadal realizować naszą podstawową strategię „Smartphone × AIoT”, pracując nad innowacjami w zakresie zaawansowanych i najnowocześniejszych technologii we wszystkich kategoriach produktów. Będziemy również kontynuować zwiększanie współpracy między naszymi smartfonami i produktami IoT, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia użytkownika w całej gamie naszych produktów, w efekcie zwiększając jakość życia wszystkich na świecie.” – mówią przedstawiciele Xiaomi.
Kwartalny przegląd wyników
Globalnie Xiaomi jest obecnie drugim największym dostawcą smartfonów. Stało się tak dzięki najnowszej technologii i wysokiej jakość produktów
Ponieważ Xiaomi nadal skupia się na rozwoju technologii, rekrutuje i rozwija talenty oraz zwiększa możliwości kanałów sprzedaży, w drugim kwartale 2021 roku firma odnotowywała znaczny wzrost w segmencie smartfonów, co zostało potwierdzone rekordowymi przychodami i dostawami smartfonów. Przychody ze sprzedaży smartfonów wyniosły 59,1 mld RMB w okresie sprawozdawczym, co stanowi wzrost o 86,8% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Globalne dostawy smartfonów osiągnęły poziom 52,9 miliona sztuk, co stanowi wzrost o 86,8% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według Canalys, globalna sprzedaż smartfonów Xiaomi w drugim kwartale po raz pierwszy znalazła się na drugim miejscu z udziałem w rynku wynoszącym 16,7%. W międzyczasie, sprzedaż smartfonów Xiaomi na rynku Chin kontynentalnych również szybko rosła. Według Canalys, w drugim kwartale 2021 r. udział w rynku smartfonów w Chinach kontynentalnych wzrósł do 16,8% z 10,3% w drugim kwartale 2020 r., co oznacza zajęcie trzeciego miejsca z 35,1% wzrostem dostaw smartfonów w ujęciu rocznym. To najwyższy wskaźnik wzrostu wśród głównych graczy na tym rynku.
Grupa kontynuuje realizację strategii podwójnej marki.
Pod marką Xiaomi, nadal koncentrujemy się na wzbogacaniu oferty smartfonów klasy premium. Po wprowadzeniu lubianych smartfonów Xiaomi 11 Pro, Xiaomi 11 Ultra i Xiaomi MIX FOLD w pierwszym kwartale 2021 roku, 10 sierpnia zaprezentowaliśmy nasz pierwszy smartfon Xiaomi MIX 4 z pełnoekranowym aparatem pod panelem.Według danych firm trzecich, w drugim kwartale 2021 roku udział w rynku naszych smartfonów w Chinach kontynentalnych w cenach od 3000 do 4000 RMB, 4000 do 5000 RMB i powyżej 5000 RMB wzrósł z roku na rok. W pierwszej połowie 2021 r. globalne dostawy naszych smartfonów w cenie detalicznej równej lub wyższej niż 3000 RMB w Chinach kontynentalnych oraz 300 EUR lub równowartości na rynkach zagranicznych przekroczyły 12 milionów sztuk. Rok temu sprzedaż wyniosła 10 milionów sztuk.
Marka Redmi nadal dostarcza konkurencyjne produkty. Na dzień 30 kwietnia 2021 r. skumulowana globalna sprzedaż serii Redmi Note przekroczyła 200 milionów sztuk, potwierdzając rosnącą popularność na rynku konsumenckim oraz wysoką jakość smartfonów Redmi. W dniu 26 maja 2021 r. zaprezentowaliśmy serię Redmi Note 10 w Chinach kontynentalnych, gdzie spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem.
Doskonałe wyniki są napędzane przez podstawową strategię „Smartphone × AIoT” oznaczającą idealną łączność pomiędzy inteligentnymi urządzeniami. W drugim kwartale 2021 r. segment produktów IoT i lifestyle utrzymał solidny wzrost, osiągając przychód w wysokości 20,7 mld RMB, co oznacza wzrost o 35,9% w ujęciu rok do roku.
W drugim kwartale 2021 roku globalne dostawy inteligentnych telewizorów przekroczyły poziom 2,5 miliona sztuk, utrzymując świetną pozycję na rynku. Według All View Cloud (AVC), telewizory Xiaomi są najpopularniejsze w Chinach kontynentalnych od 10 kwartałów. Są też w pierwszej piątce najpopularniejszych urządzeń na świecie.
Segment IoT i produktów lifestylowych firmy również utrzymał szybką tendencję wzrostową na rynkach zagranicznych. Przychody z produktów IoT i lifestyle na rynkach zagranicznych wzrosły w kwartale o 93,8% w ujęciu rok do roku. Hulajnogi elektryczne, inteligentne telewizory, inteligentne opaski i inteligentne zegarki utrzymały swoją popularność na rynkach zagranicznych. Na dzień 30 czerwca 2021 r. liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) na platformie AIoT firmy osiągnęła 374,5 mln sztuk, co oznacza wzrost o 34% w ujęciu rocznym. Liczba użytkowników posiadających pięć lub więcej urządzeń podłączonych do platformy AIoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) wyniosła 7,4 mln, co oznacza wzrost o 44,5% w skali roku. W czerwcu 2021 roku liczba użytkowników AI Assistanta po raz pierwszy przekroczyła próg 100 milionów, osiągając 102 miliony, a liczba użytkowników Mi Home App wzrosła do 56,5 milionów, co stanowi wzrost o 38,6% w skali roku.
Produkty i usługi są dobrze rozpoznawalne na wielu rynkach, udział w rynku smartfonów po raz pierwszy na PIERWSZYM miejscu w Europie
W drugim kwartale 2021 roku Xiaomi utrzymało silne tempo wzrostu na rynkach zagranicznych, osiągając rekordowe wyniki na głównych rynkach na całym świecie. W drugim kwartale przychody z rynków zamorskich wzrosły o 81,6% rok do roku do 43,6 mld RMB, osiągając rekordowy poziom i stanowiąc 49,7% całkowitych przychodów. Według Canalys, udział rynkowy Xiaomi w drugim kwartale uplasował się w pierwszej piątce na 65 rynkach na świecie i na 22 rynkach, z czego na 10 z nich Xiaomi osiągnęło pozycję nr 1 po raz pierwszy. Xiaomi w dalszym ciągu zwiększało swoją przewagę konkurencyjną na kluczowych rynkach. Według Canalys, Grupa po raz pierwszy zajęła pozycję nr 1 w Europie z udziałem w rynku na poziomie 28,5% w drugim kwartale 2021 roku. W Europie Zachodniej udział Xiaomi w rynku smartfonów osiągnął 22,2% i znalazł się w pierwszej trójce, natomiast w Europie Środkowo-Wschodniej po raz trzeci z rzędu zajął pozycję nr 1 z udziałem w rynku wynoszącym 36,4%. W Hiszpanii Xiaomi po raz szósty z rzędu zajęło 1. miejsce z udziałem w rynku na poziomie 41,2%. Po raz pierwszy we Włoszech i Francji firma zajęła 1. miejsce z udziałem w rynku wynoszącym odpowiednio 35% i 29,7%. Ponadto, grupa pozostała w pierwszej trójce w Niemczech z udziałem w rynku wynoszącym 15,2%.
Wysokiej jakości produkty Xiaomi zyskały również szeroką popularność na rynkach wschodzących, a sprzedaż smartfonów w tych regionach gwałtownie wzrosła. Według Canalys, w drugim kwartale 2021 r. sprzedaż smartfonów Xiaomi w Ameryce Łacińskiej wzrosła o 324,4% rok do roku, plasując się w pierwszej trójce. Tymczasem udział Xiaomi w rynku na Bliskim Wschodzie i w Afryce wzrósł odpowiednio o 20,9% i 8,5%. Ponadto, grupa osiągnęła doskonałe wyniki w Azji Południowo-Wschodniej. Xiaomi zajęło pierwsze miejsce w Azji Południowo-Wschodniej, a udział w rynku wyniósł 28,2%. Firma kontynuowała również rozwój swoich kanałów internetowych za granicą. W pierwszej połowie 2021 roku sprzedała ponad 10 milionów smartfonów za pośrednictwem kanałów internetowych na rynkach zagranicznych, z wyłączeniem Indii, co stanowi wzrost o ponad 60% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Solidny wzrost jest efektem nieustannego rozwijania technologii i inwestowania w najlepszych ludzi
Xiaomi jest zdeterminowane w swoim dążeniu do rozwoju technologicznego, który wzmacnia fundamenty działalności firmy. W drugim kwartale 2021 roku Xiaomi wydało 3,1 miliarda RMB na badania i rozwój, co stanowi wzrost o 56,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W lipcu 2021 roku firma oficjalnie rozpoczęła budowę Changping Smart Factory w dzielnicy Changping w Pekinie. Obiekt ten będzie bazował na możliwościach badawczo-rozwojowych i produkcyjnych Yizhuang Smart Factory. Grupa planuje, że Changping Smart Factory będzie w stanie wyprodukować rocznie do 10 milionów smartfonów klasy premium. Xiaomi wierzy, że inteligentne fabryki wykorzystają jej najnowocześniejsze technologie i zademonstrują transformacyjny wzrost wydajności, jeszcze bardziej przyspieszając rewolucję wydajności w chińskim przemyśle wytwórczym.
Od początku istnienia Xiaomi zawsze przywiązywała dużą wagę do rozwoju, utrzymania i motywacji pracowników. W lipcu 2021 roku Grupa ogłosiła dwie oddzielne nagrody dla wybitnych talentów. Xiaomi zamierza awansować i wspierać młode talenty menedżerskie, nagradzając je odpowiednimi zachętami.
RECENZJA: OnePlus Nord 2 5G – co potrafi najnowszy OnePlus z procesorem MediaTek Dimensity 1200-AI.