Niestraszne im zalanie, przepięcia i urazy mechaniczne – komputery Lenovo z ochroną ADP.

Nawet najbardziej solidne urządzenia czasami się psują. Typowe usterki to oczywiście kwestia podlegająca gwarancji, jednak wiele komputerów kończy swój żywot w okolicznościach, których gwarancja nie obejmuje. Lenovo, producent m.in. słynących z wytrzymałości laptopów ThinkPad, ma na to rozwiązanie w postaci Accidental Damage Protection. 

Kiedyś wszystko było nieco łatwiejsze. Sprzęt biznesowy działał w środowisku, w którym czyhały na niego niebezpieczeństwa w postaci upadku czy rozlanej kawy. Przestrzeń biurową zamieniliśmy jednak ostatnio na home office, gdzie zagrożenia np. dla służbowego laptopa są zupełnie inne. Stojący obok komputera kubek może przewrócić np. ciekawski kot, pies może zahaczyć o kabel zasilacza i zrzucić w ten sposób komputer z biurka. Nie wspominając nawet o zagrożeniu dla sprzętu, jakim może być np. kreatywny 5-latek. Takich, mechanicznych, uszkodzeń standardowa gwarancja oferowana przez jakiegokolwiek z czołowych producentów nie obejmuje. Lenovo ma jednak przygotowany program Accidental Damage Protection (ADP), który wydaje się być doskonale skrojonym pod czasy pracy hybrydowej. 

Oczywiście, można pomyśleć “mnie to się nie przytrafi”. Jest to jednak stwierdzenie, które pojawiło się, z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością, niejednokrotnie w głowach osób, które stają później na progu centrów serwisowych z zalanym laptopem w ręku. Dane Lenovo dotyczące naprawy urządzeń mobilnych wskazują, że 16 – 25% użytkowników doświadczy uszkodzeń nieobjętych gwarancją w ciągu pierwszych trzech lat cyklu życia komputerów. Jest to więc pokaźna liczba użytkowników i nie zawsze to od nas samych zależy, czy zasilimy to liczne, chociaż niekoniecznie szczęśliwe grono. Duża część takich przypadków to właśnie efekty różnego rodzaju incydentów losowych. Mówiąc prościej: każdemu może się to przytrafić. Ceny napraw pogwarancyjnych często bywają wysokie – niższe niż zakup nowej maszyny, ale nie na tyle, by takim wydatkiem się nie przejmować. 

 

Świat jest zglobalizowany, więc często podróżujemy, mimo pandemii, za granicę – na szczęście Lenovo ADP można rozszerzyć też do usługi międzynarodowej (fot. Krzysztof Bogacki)

 

To właśnie aspekt ekonomiczny jest jednym z czołowych atutów programu Accidental Damage Protection od Lenovo. Koszt tej usługi jest kalkulowany dla każdego modelu i konfiguracji komputera Lenovo, przy czym odbywa się to u Partnera Biznesowego Lenovo albo przy zakupie maszyny, albo później, w dowolnym momencie przed upływem okresu ochrony gwarancyjnej. Co istotne, Accidental Damage Protection, przy porównaniu ze średnimi cenami napraw nieobjętych gwarancją, pozwala zaoszczędzić nawet do 80% kosztów. Całkowity koszt posiadania (TCO) przy stosowaniu ADP jest wyraźnie mniejszy, co pozostaje nie bez znaczenia zwłaszcza wtedy, gdy mówimy o flocie firmowych maszyn. Statystyka podawana przez Lenovo jest tu jasna: jeśli nasza flota obejmuje 200 maszyn, to od 32 do aż 50 z nich ulegnie uszkodzeniom, które nie są objęte gwarancją. Wystarczy spojrzeć w idące nieraz w tysiące złotych koszty naprawy pojedynczej maszyny, by dostrzec prostą przewagę korzystania z ADP. Z próbki zgłoszeń serwisowych Lenovo wynika, że usługa Accidental Damage Protection może oszczędzić średnio 28 proc. w porównaniu z typowym kosztem naprawy.

 

Kawa – dość często pełni rolę „zabójcy laptopów”. Lepiej ochronić komputer nie rezygnując z takich, drobnych przyjemności (fot. Krzysztof Bogacki)

 

Accidental Damage Protection ma także swoją wersję skierowaną do firm i instytucji, w których z różnych przyczyn istnieją ograniczone środki na usługi ubezpieczenia sprzętu. Accidental Damage Protection One, jak wskazuje nazwa, uprawnia do jednorazowego skorzystania z pomocy Lenovo w przypadku uszkodzeń, podczas gdy pełna wersja usługi uprawnia dostępność wielu napraw w ciągu roku. Mniejsze firmy, instytucje czy sektor edukacyjny mogą z powodzeniem skorzystać z tej właśnie oferty. 

Na rynku jest wiele “rozszerzeń gwarancji” więc co wyróżnia Lenovo Accidental Damage Protection? Zacznijmy od zupełnie podstawowej kwestii: to jest usługa Lenovo. A już samo to jest potwierdzeniem jakości. Bez względu na to, czy przyczyną usterki będzie zalanie, upuszczenie czy przepięcie w linii elektrycznej, zostanie ona usunięta w serwisie lub u klienta. Naprawy są realizowane na miejscu u klienta lub w serwisie, przy czym, jeśli uszkodzenia okażą się zbyt poważne, Lenovo wymienia objętą ochroną ADP maszynę na nową. Lenovo Accidental Damage Protection jest usługą, która umożliwia nie tylko zaoszczędzenie środków, w przeciwnym razie przeznaczonych na dużo droższą naprawę, ale też pozwalająca spać spokojnie wszystkim użytkownikom, którym komputer jest do pracy po prostu niezbędny. 

Chociaż dziś podróżujemy mniej niż jeszcze kilka lat temu, to jednak część nieszczęśliwych wypadków przytrafia się laptopom właśnie w podróży, nieraz zagranicznej. Co wówczas?  Zakupienie rozszerzenia do gwarancji międzynarodowej Lenovo, rozszerza także obszar działania Accidental Damage Protection. Można więc jechać nawet w długą delegację nie martwiąc się o to, że nagle zostaniemy bez komputera. 

 

 

Dla kogo stworzono usługę Accidental Damage Protection? Jako odbiorców Lenovo wskazuje bardzo szeroką grupę – od indywidualnych użytkowników wymagających stałej dostępności komputera, osób pracujących z domu i współdzielących komputer, przez wysoce mobilnych pracowników firm np. przedstawicieli handlowych, aż po managerów wysokiego szczebla, w których pracę wpisane jest podróżowanie oraz wysoka wartość danych na ich komputerach służbowych. To jednak tylko sugestie – praktyka, podparta statystyką, pokazuje, że tego typu usługa jest zwyczajnie opłacalna dla każdego, kto w swojej pracy nie może zrezygnować z używania komputera. Nawet jeśli ten właśnie zaliczył bliskie spotkanie z gorącą kawą. 

Jak skorzystać z Lenovo Accidental Damage Protection? Aktualnie u Partnerów Biznesowych Lenovo znajduje się wiele atrakcyjnych ofert na komputery Lenovo ThinkPad  (seria X1, T, P, L, E) oraz na objęcie ich ochroną za pomocą programu Lenovo ADP, ADP One czy innych usług serwisowych . Więcej informacji u Partnerów Biznesowych Lenovo. 

 

Czego potrzebuje dziś reseller? Ingram Micro odpowiada w najlepszy możliwy sposób, robiąc krok dalej!