KPRM podsumował czerwiec w cyfrowych usługach państwa.
Nie ma wątpliwości, że znaczenie cyfrowych usług będzie z czasem rosło także w obszarze administracji państwowej. Widać to chociażby po coraz większym zainteresowaniu obywateli usługami cyfrowymi.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów podsumowała czerwiec w obszarze państwowych usług cyfrowych. Jak wskazuje KPRM, w czerwcu 2022 dalej konsekwentnie rosła liczba użytkowników – Profil Zaufany zyskał ponad 134 tys. nowych użytkowników. Najwięcej profili zaufanych zakładano przez internet, aż 48% zgłoszeń zostało potwierdzonych przez bankowość elektroniczną, osobiście w punktach potwierdzających 41 %.
Rośnie także popularność stosowania tzw. Pism ogólnych. Są to cyfrowe wersje tradycyjnie składanych papierowo dokumentów do urzędów. W ten sposób można adać pytanie, napisać wyjaśnienie, złożyć zażalenie, żądanie, podanie lub wniosek. Za jego pomocą można uzupełnić wcześniej złożony wniosek lub przekazać dokument, zaproszenie na wydarzenie lub petycję do urzędu. W czerwcu złożono ich ponad 208 tys.
Popularne były także: zgłoszenie zbycia lub zakupu pojazdu (ponad 72 tys.), usługi meldunkowe (14,5 tys.), możliwość zgłoszenia narodzin dziecka (11 682 razy), odpis aktu cywilnego (ponad 21 tys.) oraz zgłoszenie utraty dowodu osobistego (prawie 4300)
Od początku roku założono ponad 1,5 mln Profili Zaufanych, a mObywatel został pobrany 8 mln razy. Zainteresowanie cyfrowymi usługami administracji państwowej będzie się z pewnością nasilało, z racji chociażby zmiany pokoleniowej – dzisiejszy 20-latek nie może przecież pamiętać świata bez internetu, a możliwość załatwienia dowolnej sprawy online jest dla generacji Z rzeczą absolutnie oczywistą i naturalną.
Intel i Google optymalizują obliczenia chmurowe pod wysokowydajne obliczenia HPC.