Czyżby Twitter oszukiwał amerykańskie organy regulacyjne? Były pracownik opowiada.

Twitter wiosną tego roku stał się bohaterem mediów ze względu na sprawę zakupu firmy przez Elona Muska. Wygląda na to, że właśnie zaczął się kolejny etap „popularności” platformy internetowej w mediach – jeśli najnowsze doniesienia się potwierdzą, firmę czeka wiele problemów prawnych w USA. 

Były szef działu bezpieczeństwa Twittera, Peter Zatko twierdzi, że Twitter wprowadził federalne organy regulacyjne w błąd co do swojej obrony przed hakerami i kontami spamowymi. Fake konta i konta spamowe były i są jednym z najważniejszych czynników hamujących przejęcie firmy przez Muska.

Peter Zatko wie o czym mówi – to niegdyś słynny haker powszechnie znany jako „Mudge”, a przy tym były szef bezpieczeństwa informatycznego firmy. Jak podaje w swoim liście, , przekazanym poprzez śledczych do Kongresu, Twitter fałszywie twierdził, że ma solidny plan bezpieczeństwa. Zatko twierdzi, że Twitter nadał priorytet wzrostowi użytkowników nad redukcją spamu. Zatko złożył skargę w zeszłym miesiącu do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd oraz Departamentu Sprawiedliwości, a także Federalnej Komisji Handlu (FTC). Skarga została również wysłana do komisji Kongresu.

Twitter odniósł się do sprawy i nazwał skargę swojego byłego szefa obszaru bezpieczeństwa „fałszywą narracją”. Firma mediów społecznościowych walczy z Elonem Muskiem w sądzie po tym, jak najbogatszy człowiek na świecie próbował wycofać się z wartej 44 miliardy dolarów umowy zakupu Twittera. Musk powiedział, że Twitter nie podał szczegółów na temat udziału fałszywych kont i kont spamerskich wśród całości kont na platformie. Rozprawa zaplanowana jest na 17 października.

 

IT Champions 2022 – Prestiżowe nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Na gali gościła czołówka branży IT!