Laptopy MacBook dodane do programu Self Service Repair. Koniec z ograniczeniami serwisowymi? Niezupełnie.
Apple, całkiem zasłużenie, miało przez długi czas opinię producenta, który nieszczególnie sprzyja naprawom urządzeń. Polityka „popsuło się -> kup nowe” nie do końca jednak sprzyja ekologicznej narracji giganta z Cupertino. Teraz firma podjęła kolejny krok oddając użytkownikom laptopów możliwość naprawy samodzielnej.
Pod koniec ubiegłego roku Apple ogłosił program samoobsługowej naprawy, który zapewni klientom dostęp do części, narzędzi i szczegółowych instrukcji naprawy produktów Apple. W kwietniu uruchomiono program w USA. Wówczas objęto nim smartfony: iPhone’a 12, iPhone’a 13 i iPhone’a SE 2022. Apple właśnie zaktualizował swój program Self Service Repair o części i instrukcje naprawcze dla wszystkich modeli MacBooków z układami M1, w tym 13-calowego MacBook Air oraz 13, 14 i 16-calowe modele MacBooka Pro.
Instrukcje naprawy są dość długie i pokazują, jak naprawić niektóre elementy komputerów, w tym klawiatury czy wyświetlacza, jak dokonać wymiany baterii, zmienić gładzik i jak wymienić poszczególne moduły, takie jak MagSafe, Touch ID i komponenty USB-C, które mogą zużyć się lub zepsuć się z biegiem czasu. Producent udostępnił także części służące do napraw, a także stosowne narzędzia.
Apple oczywiście nie rezygnuje z usług serwisowych. To, czy zdecydujemy się na samodzielną naprawę, czy powierzymy ją serwisowi producenta będzie zależeć od samej naprawy i tego, jak pewnie czujemy się w obszarze umiejętności serwisowych. Jednocześnie, naprawiając samemu, bierzemy na siebie ryzyko związane z naprawą. Niestety, program Self Service Repair jest dostępny jedynie w USA.
NVIDIA Hopper H100 z rdzeniem Tensor 4. generacji jest dwa razy szybszy zegar w zegar