Telewizory na miarę 2022-2023 roku – Co zatem musi posiadać dobry telewizor na miarę 2022-2023 roku?

Zakup nowego telewizora jest inwestycją na lata, dlatego wymaga przemyślanej decyzji. Ważne jest, aby urządzenie spełniało wszystkie wymagania współczesnych widzów. Technologia zmienia się bardzo szybko, a wraz z jej rozwojem rosną też oczekiwania klientów. Co zatem musi posiadać dobry telewizor na miarę 2022-2023 roku?

 

LED, QLED, OLED czy ULED – jaką matrycę wybrać?

Często podstawową różnicą pomiędzy poszczególnymi modelami telewizorów jest rodzaj zastosowanej w nich matrycy – to właśnie ona w głównej mierze decyduje o jakości, ostrości i płynności wyświetlanego obrazu. Dzisiejszy rynek telewizorów zdominowany jest przez kilka typów matryc. Jednym z najbardziej powszechnych rozwiązań nadal pozostaje technologia LED, czyli matryca zbudowana z diod elektroluminescencyjnych i następca technologii LCD.

W ostatnich latach na rynku dynamicznie rozwijają się kolejne generacje wyświetlaczy. Na przykład, wykorzystująca kropki kwantowe oraz diody emitujące niebieskie światło technologia QLED (Quantum Dots LED). QLED charakteryzuje się szerszym spektrum kolorów i wyświetla je znacznie dokładniej niż konwencjonalne telewizory LED.

Ciekawą technologię opartą na diodach organicznych wnoszą telewizory OLED (Organic LED). Każdy piksel matrycy OLED świeci niezależnie, dzięki czemu zapewniają idealną czerń, głębokość kolorów i wysoki kontrast. Ponadto, OLED daje szerokie kąty widzenia i bardzo dobrą płynność obrazu.

Doskonałą alternatywą do OLEDów są telewizory ULED (Ultra LED) wykorzystujące autorską technologię marki Hisense, która zapewnia nie tylko zbliżony kontrast, ale też lepszą jasność i absolutnie nowy poziom wrażeń w przystępnej cenie. Na rynku dostępne jest kilka modeli ULEDów Hisense, w tym najnowsza, zaprezentowana w czerwcu br. seria U7HQ (55U7HQ oraz 65U7HQ).

 

– Najnowsze telewizory Hisense odwzorowują na ekranie dokładne i niezwykle realistyczne obrazy. Taką jakość obrazu zawdzięczają matrycy ULED z częstotliwością odświeżania 120Hz oraz nowoczesnym rozwiązaniom typu Full Array Local Dimming. Jest to pełne, wielostrefowe podświetlenie matrycy, które pozwala na uzyskanie głębszej czerni i doskonałej jasności oraz naturalne przejścia pomiędzy ciemnymi a jasnymi fragmentami obrazu. Zastosowanie wielu stref podświetlenia jest unikalne w tej klasie cenowej. Z kolei rozwiązanie Ultra Direct Full Array, gwarantuje równomierne podświetlenie całego ekranu, dzięki czemu zapewnia wysoką jasność bez prześwietleń. – mówi Grzegorz Szopiński, TV Product Manager Hisense Poland.

 

Przekątna ekranu

Kolejnym ważnym parametrem branym pod uwagę podczas zakupu jest przekątna wyświetlacza.   Największym zapotrzebowaniem cieszą się 55- i 65-calowe odbiorniki. Jednak stopniowo rośnie popularność wielkoformatowych telewizorów, co sprawia, że na rynku pojawia się coraz więcej ekranów o przekątnej 70+ cali. Największy dostępny dzisiaj na rynku telewizor oferuje marka Hisense. Chodzi o Laser TV 120L9G, laserowy telewizor, w którego skład wchodzi projektor 4K o ultrakrótkim rzucie i wysokiej jakości ekran ALR eliminujący światło otoczenia. Jest to możliwe dzięki opatentowanej przez Hisense technologii źródła laserowego, które równomiernie emituje światło i kolory na ekran, aby wyświetlać płynne i szczegółowe obrazy w dowolnym oświetleniu.

Niewątpliwie rynek dużych wyświetlaczy w najbliższych latach będzie się tylko rozwijać. Hisense wpisując się w te trendy już dzisiaj dostarcza swoje flagowe modele Laser TV w segmencie 88”, 100” i 120 cali (Laser TV 88L5VG, Laser TV 100L9G oraz Laser TV 120L9G).

 

 

Rozdzielczość

Rozdzielczość ekranu to także bardzo ważny parametr telewizora. Obecnie, na rynku dominują telewizory UHDTV o czterokrotnie wyższej rozdzielczości (3840 x 2160 pikseli) niż Full HD (1920 x 1080 pikseli) . Większa rozdzielczość sprawia, że obraz jest bardziej wyraźny i zawiera więcej szczegółów. Różnica ta jest szczególnie widoczna w przypadku dużych ekranów.

 

Dodatkowe technologie

Poza szeroką paletą barw i wysoką rozdzielczością, każdy producent telewizorów stara się przekonać do siebie, oferując dodatkowe rozwiązania podnoszące komfort użytkowania. W dzisiejszych czasach Smart TV jest raczej standardem niż nowością. Odbiorniki Smart wyposażone są w dedykowane systemy operacyjne, dzięki którym poza funkcją odbioru telewizji naziemnej, kablowej czy satelitarnej, współczesne telewizory oferują możliwość korzystania z usług internetowych i różnorodnych aplikacji. Takie telewizory są intuicyjne i proste w obsłudze oraz dają także znacznie więcej możliwości w porównaniu do modeli tradycyjnych.

 

– Telewizory Hisense wykorzystują własny, opatentowany system operacyjny VIDAA. Od 2014 roku, kiedy po raz pierwszy został wdrożony, system znacząco ewoluował. Obecnie VIDAA  jest jednym z najszybszych i najbardziej intuicyjnych systemów smart TV dostępnych na rynku, umożliwiający łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych aplikacji, a także pełną kontrolę nad wbudowanymi funkcjami. – komentuje Grzegorz Szopiński, TV Product Manager Hisense Poland.

 

Innowacyjność silnie wpisuje się w DNA marki Hisense – firma od ponad 50 lat konsekwentnie pracuje nad badaniami i rozwojem urządzeń elektronicznych, a jej głównym celem jest kreowanie trendów i wyprzedzanie potrzeb konsumenta. Natomiast kluczową misją Hisense jest dostarczanie nowoczesnych rozwiązań, dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdego klienta w przystępnych cenach. Według najnowszych danych opublikowanych przez agencję badań rynkowych Omdia, telewizory Hisense znalazły się na drugiej pozycji na świecie pod względem udziału w wolumenie dostaw w drugim kwartale 2022 roku, utrzymując pozycję lidera wśród chińskich marek.

Zakup telewizora wymaga przemyślanego podejścia. Podejmując ostateczną decyzję, warto brać pod uwagę nie tylko podstawowe parametry, ale też konkretne upodobania, zarówno własne jak i swoich domowników. Niewątpliwie jednak, w szerokiej ofercie uznanych producentów, każdy może znaleźć dostępne rozwiązanie szyte na miarę własnych potrzeb i dzisiejszych standardów.

 

https://itreseller.pl/nadchodza-wiedzonerzy-it-2022-vendorzy-i-resellerzy-lacza-sily-w-szczytnym-celu-aby-zbierac-fundusze-na-wsparcie-polskich-fundacji/