Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Sprzedaż Stellantis wzrasta o 29% w III kwartale, lecz problemy z dostawami pozostawiają wiele do życzenia

Przychody w Stellantis wzrosły o 29% w trzecim kwartale, ponieważ poprawa dostaw półprzewodników pomogła zwiększyć wolumeny sprzedaży, czwarty co do wielkości producent samochodów na świecie napisał w oświadczeniu w czwartek.

Jednak pomimo złagodzenia kryzysu związanego z półprzewodnikami, producent samochodów marki Fiat i Peugeot borykał się z innymi problemami związanymi z łańcuchem dostaw, zwłaszcza dotyczącymi logistyki w Europie. Spowodowały one wzrost stanów magazynowych pojazdów grupy, przy czym dyrektor finansowy Stellantis Richard Palmer powiedział, że branża jako całość stanęła w obliczu niedoboru ciężarówek i kierowców.

„Te problemy wpłynęły na naszą zdolność do przekształcenia naszego silnego portfela zamówień w sprzedaż w Europie” – powiedział Palmer prezentując dziennikarzom dane dotyczące przychodów Stellantis w trzecim kwartale.

Przez co notowane w Mediolanie akcje Stellantis spadły o 2,1% o 0840 GMT, zgodnie z europejskim indeksem akcji motoryzacyjnych.

Palmer podkreślił, że firma obecnie nie widzi „żadnego czerwonego światła” w sprawie możliwych ograniczeń wpływających na jej łańcuch dostaw i że poziom obaw był obecnie niższy w porównaniu do kilku miesięcy temu, ponieważ „wszyscy podejmują działania”.

Dodał, „Jeśli zima będzie normalna, to będziemy w stanie zarządzać produkcją bez znaczących przerw”. Przyznał jednak, że „bardzo rozbudowany łańcuch dostaw” Stellantis może stanowić pewne ryzyko.

Przychody netto Stellantis wyniosły 42,1 mld euro w okresie lipiec-wrzesień, przekraczając oczekiwania analityków na poziomie 40,9 mld euro, według badania Reutersa. Skonsolidowane dostawy wzrosły o 13% w kwartale do 1,281 mln sztuk, podało Stellantis, potwierdzając również to, co analitycy nazywają mglistą prognozą dwucyfrowej marży na skorygowanym zysku operacyjnym i dodatnich wolnych przepływów pieniężnych w przemyśle w tym roku.

Globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych na baterie grupy wzrosła o 41% rok do roku do 68 tys. sztuk