Przychody i zysk brutto w górę! Grupa Komputronik opublikowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze swojego roku finansowego.
Grupa Komputronik opublikowała szacunkowe skonsolidowane wyniki finansowe za pierwsze półrocze swojego roku finansowego. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej na rynku i rosnącej inflacji, firma osiągnęła 880 mln zł przychodów ze sprzedaży i blisko 20 mln zł zysku brutto.
Według szacunkowych wyników od 1 kwietnia do 30 września Grupa Komputronik osiągnęła 880 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 10,2%, a także wygenerowała ponad 500% wzrost zysku brutto, co przekłada się na wartość 19,8 mln zł. Zysk EBITDA wyniósł 17 mln zł.
Bardzo trudna sytuacja na rynku w jakiej wszyscy się znaleźliśmy spowodowała, że wiele firm w tym roku zmaga się z wyzwaniami natury rentownościowej. My, pomimo rosnącej inflacji, wojny w Ukrainie i skomplikowanej sytuacji gospodarczej na świecie, radzimy sobie całkiem nieźle. To efekt przyjętej strategii biznesowej, intensywniejszym działaniom marketingowym i sprzedażowym oraz rozsądnej polityce kosztowej. Mamy też inne powody do poczucia satysfakcji. Po wielu miesiącach toczącego się postępowania sanacyjnego Komputronik Biznes skutecznie zakończył swoją restrukturyzację, a Komputronik S.A. oczekuje na uprawomocnienie się wyroku sądowego dotyczącego zatwierdzenia układu. Ta pespektywa znacznie poprawia naszą ocenę najbliższych kwartałów – komentuje Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik S.A.
Grupa Komputronik dzięki stabilnej sytuacji finansowej konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju. We wrześniu jako pierwsza sieć w Polsce i na świecie wdrożyła w wybranych salonach płatności spojrzeniem. Również sektor finansowy i ubezpieczeniowy dostrzega poprawiającą się kondycję firmę, co pozwoliło na uruchomienie finansowania sprzedaży. Także dostawcy zwiększają limity kredytu kupieckiego – wraz ze zwiększająca się skalą działalności handlowej Grupy Komputronik.
Grupa Komputronik w dalszym ciągu pracuje nad rozwojem swojej oferty usług oraz poszerzeniem dostępności produktów w swojej ofercie, które pozwolą jej zwiększyć skalę działania i w przyszłości generować jeszcze większe zyski.