Firma Netia wybiera system Comarch Fault Management – jako centralne narzędzie do monitoringu własnej sieci.

Firma Netia, jeden z największych polskich operatorów telekomunikacyjnych, zdecydowała się na zakup systemu Comarch Fault Management – centralnego narzędzia do monitoringu sieci. Wdrożone rozwiązanie pozwala firmom telekomunikacyjnym wcześnie wykrywać problemy z siecią lub usługami, umożliwiając natychmiastową reakcję. Dodatkowo system znacząco minimalizuje ryzyko występowania błędów sieciowych, dzięki czemu klienci końcowi mogą cieszyć się najwyższą jakością usług. Umowa między Netia a Comarch została podpisana w czerwcu 2017.

 

Zakup systemu Fault Management przez Netię jest elementem projektu insourcingu zarządzania siecią. Netia korzysta obecnie z analogicznego rozwiązania innego wiodącego dostawcy. Decyzja o powrocie do modelu samodzielnego zarządzania siecią przez Netię ma na celu poprawę efektywności i szybkości działania, która ma się przełożyć na jeszcze wyższą satysfakcję klientów.

 

„Klienci są dzisiaj bardzo wymagający, oczekują najwyższej jakości dostarczanych usług. To ważny czynnik stojący za decyzją o optymalizacji i samodzielnym prowadzeniu naszego centrum operacji sieciowych. Samodzielne zarządzanie siecią wymaga od nas również posiadania własnego, wysokiej klasy rozwiązania typu Fault Management.  Prototyp systemu (PoC – proof of concept) zademonstrowany przez Comarch był lepszy i bardziej przekonujący niż rozwiązania konkurencji. Firma spełniła również wszystkie wymagania stawiane w zakresie demonstracji systemu na żywo. W połączeniu z naszym zaufaniem do Comarch, wynikającym z udanych projektów BSS i OSS, zrealizowanych dla nas w poprzednich latach, czynniki te spowodowały, że zdecydowaliśmy się na współpracę właśnie z nimi przy projekcie optymalizacji zarządzania siecią” – mówi Marcin Palkowski, dyrektor obszaru technologii i zarządzania siecią Netia S.A.

 

„Środowisko technologiczne wykorzystywane przez dostawców usług telekomunikacyjnych zmienia się bardzo dynamicznie. Jest to związane z koniecznością stałego dostosowywania oferowanych produktów i usług do coraz wyższych standardów rynkowych. Comarch, jako firma z wieloletnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej, wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom stale podnosząc jakość oferowanego oprogramowania, a także tworząc nowe systemy służące m.in. do wspomagania zarządzania siecią. Jednym z takich produktów jest system Fault Management, który mieliśmy przyjemność zaprezentować firmie Netia. Wraz z pracownikami z Netii doprecyzowaliśmy wymagania dotyczące systemu i przedstawiliśmy przemyślaną koncepcję optymalizacji zarządzania siecią. Nasz system spotkał się z bardzo pozytywną reakcją ze strony klienta, stąd też cieszymy się z okazanego nam zaufania i możliwości realizacji projektu wdrożenia nowoczesnego oprogramowania Fault Management”mówi Paweł Workiewicz, dyrektor działu Integrated Assurance and Analytics, Comarch.

 

Dzięki bogatemu doświadczeniu Comarch w integracji rozwiązań klasy fault management, wdrożenie zakończy się w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Podpisana umowa jest kolejnym projektem realizowanym przez Comarch dla Netii. Operator korzysta już z powodzeniem z rozwiązań Comarch do zarządzania pracownikami technicznymi w terenie (Field Service Management) oraz do rozliczeń Netia z innymi operatorami i partnerami biznesowymi (Inter Partner Billing System).