Ilu aplikacji średnio używają firmy i organizacje? To przytłaczająca liczba.

Organizacje używają średnio 1061 różnych aplikacji. Sporo? Owszem. Najnowsze badanie przeprowadzone przez Salesforce odsłania specyfikę firmowego ekosystemu aplikacji.

Wysiłki związane z transformacją cyfrową są coraz bardziej utrudniane, ponieważ firmy spieszą się z przyjęciem technologii, która organizuje i integruje ich dane, łącząc w ten sposób działy i zespoły. Wskazują na to nowe dane opublikowane przez Salesforce, z których wynika, że ​​70% aplikacji biznesowych pozostaje od siebie odłączonych, co staje się coraz większym problemem dla organizacji, gdyż tylko w ostatnim roku liczba aplikacji wzrosła o 10%.

Pomimo postępów w transformacji cyfrowej 80% CIO i decydentów IT twierdzi, że problemy z integracją spowalniają ich wysiłki, prowadząc do powstawania swoistych silosów danych i rozdzielenia działów. Nic dziwnego, że organizacje używają średnio 1061 różnych aplikacji, a tylko 29% z nich jest obecnie zintegrowanych.

36% respondentów twierdzi, że integracja danych i aplikacji w owych tzw. silosach jest dla nich największym wyzwaniem związanym z transformacją cyfrową. Organizacje wydały średnio 4,7 miliona dolarów na wdrażanie niestandardowych integracji w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co stanowi wzrost o 21% w porównaniu z 3,7 miliona dolarów w zeszłym roku. Niektóre z największych firm na świecie używają technologii danych do integrowania i przechowywania strumieni danych w czasie rzeczywistym na masową skalę, z wbudowanymi konektorami, które obejmują dane ze wszystkich kanałów (mobilne, internetowe, interfejsy API) oraz dane historyczne. W miarę jak organizacje stają się coraz bardziej cyfrowe zdecydowana większość (99%) używa interfejsów API do integrowania aplikacji i danych w celu tworzenia wyjątkowych doświadczeń klientów i generowania przychodów. Średnio organizacje generują 38% przychodów z interfejsów API, w porównaniu z 35% rok temu. Ponadto 75% ma teraz odgórną strategię integracji API. Ponadto zespoły IT coraz częściej zwracają się ku automatyzacji w poszukiwaniu rozwiązań zwiększających efektywność i produktywność całej organizacji. 

92% organizacji twierdzi, że przynajmniej jeden dział w ich firmie potrzebuje zarówno integracji, jak i automatyzacji. Data science (64%), produkt (62%), analitycy biznesowi (61%), obsługa klienta (58%), finanse (57%), marketing (56%), inżynieria (56%) i HR (52%) zgłaszają potrzebę automatyzacji w swoich działach.

 

Dell Technologies Forum 2022: Największe wydarzenie branży IT w Polsce za nami!