ABC Data podsumowuje trzeci, dotychczas najlepszy kwartał w 2017 r. – Istotny wzrost zysku netto oraz utrzymanie jednej z najwyższych marż ze sprzedaży w branży.
ABC Data S.A. – Istotny wzrost zysku netto, EBITDA oraz utrzymanie jednej z najwyższych marż ze sprzedaży w branży – ABC Data podsumowuje trzeci, dotychczas najlepszy kwartał 2017 roku. W tym czasie Grupa zrealizowała ponad 1 116 mln PLN skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży i zwiększyła jej rentowność, uzyskując marżę w wysokości 6%. Ponadto, w III kw. br. osiągnęła 15,7 mln PLN EBITDA oraz 9,2 mln PLN zysku netto.
Skuteczność wdrażanych w Grupie inicjatyw strategicznych oraz optymalizacja modelu biznesowego obrazują opublikowane właśnie wstępne skonsolidowane wyniki finansowe. W III kw. 2017 roku marża ze sprzedaży Grupy ABC Data wzrosła do poziomu 6,0% wobec 5,7% wypracowanej w analogicznym okresie ubiegłego roku. W efekcie poprawy rentowności Grupa wypracowała w III kw. br. ponad dwukrotnie wyższy poziom zysku EBIT (14,4 mln PLN wobec 6,3 mln PLN) i EBITDA (15,7 mln PLN wobec 6,9 mln PLN) w stosunku do III kw. 2016 roku. W omawianym okresie zysk netto Grupy Kapitałowej ABC Data zwiększył się o 6,3 mln PLN, czyli z poziomu 2,9 mln PLN do 9,2 mln PLN, co oznacza ponad trzykrotny wzrost wobec III kw. 2016 roku.
„Osiągnięte wyniki są efektem koncentracji na eliminacji niskomarżowych transakcji i cieszę się, że strategia ta przynosi widoczne rezultaty. Wyniki ABC Data pokazują, że co kwartał możemy pochwalić się rosnącym poziomem rentowności, który, jak wielokrotnie podkreślałam, jest jednym z najważniejszych parametrów w branży dystrybucji.” – wyjaśnia Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data S.A.
Jednocześnie łączny poziom skonsolidowanych przychodów w III kw. 2017 roku jest wyższy o 2% w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. Analizując strukturę przychodów w poszczególnych kategoriach produktowych ABC Data zanotowała największy wzrost sprzedaży w grupie komponentów, smartfonów, komputerów i urządzeń peryferyjnych, a także gamingu.
W III kw. br. Grupa ABC Data zwiększyła przychody ze sprzedaży na większości rynków, w których jest bezpośrednio obecna.
„Sukcesywnie rozwijamy naszą działalność w poszczególnych krajach regionu CEE, rozbudowując nasz kanał sprzedaży. W ciągu ostatniego kwartału zwiększyliśmy sprzedaż przede wszystkim na Węgrzech, w Rumunii i na Litwie.” – dodaje Andrzej Kuźniak, Wiceprezes Zarządu ABC Data.
W III kw. 2017 roku spółka koncentrowała się na dalszym rozwoju kluczowych obszarów: mobile, usług z wartością dodaną, platformy chmurową oraz usług e-commerce. Obecnie trwają intensywne prace nad wprowadzeniem nowych funkcjonalności do mobilnej aplikacji m-InterLink, które zostaną zaprezentowane pod koniec 2017 roku.
Wstępne wybrane skonsolidowane dane finansowe Grupy Kapitałowej ABC Data:
III kwartał 2017 roku:
Przychody – 1 116,9 mln zł
Zysk brutto ze sprzedaży – 67,4 mln zł
EBITDA – 15,7 mln zł
Zysk z działalności operacyjnej EBIT – 14,4 mln zł
Zysk netto – 9,2 mln zł
Trzy pierwsze kwartały 2017 roku:
Przychody – 3 030,9 mln zł
Zysk brutto ze sprzedaży – 187,5 mln zł
EBITDA – 30,9 mln zł
Zysk z działalności operacyjnej EBIT – 27,0 mln zł
Zysk netto – 14,0 mln zł
Dług netto – 116,8 mln zł