Microsoft przedstawia pakiet narzędzi chmurowych dla firm telekomunikacyjnych

Firma Microsoft zaprezentowała wersje zapoznawcze dwóch usług opartych na sztucznej inteligencji, zaprojektowanych do zarządzania sieciami telekomunikacyjnymi, korzystających z tych samych możliwości, które są używane do zarządzania platformą chmurową Azure.

Jak odnotowuje Reuters, Microsoft po raz pierwszy wszedł na arenę 5G po przejęciu firm sieciowych w chmurze Affirmed Networks i Metaswitch w 2020 roku. Firma mocno skupiła się na sztucznej inteligencji, dużo inwestując w bota ChatGPT OpenAI, który zwiększył powszechną uwagę skierowaną na sztuczną inteligencję w Dolinie Krzemowej i poza nią.

 

„To, co robimy, polega na przejęciu naszej natywnej pracy w chmurze i dostosowaniu jej do przestrzeni sieciowej danego operatora telekomunikacyjnego. Myślę, że naprawdę świetnym tego przykładem jest cała praca operacyjna AI, którą wprowadzamy do systemu” – powiedział Jason Zander, wiceprezes wykonawczy ds. misji strategicznych i technologii w firmie Microsoft. „Wprowadzamy tę samą technologię w nową przestrzeń” – dodał. – Każdy operator, któremu to pokazałem, jest bardzo podekscytowany”.

 

Operatorzy mogą korzystać z zaawansowanej sztucznej inteligencji, która pomaga odblokować nowe możliwości biznesowe dzięki danym i wglądowi w ich operacje – w tym wdrażanie szybkich sieci 5G – podała firma w poście na blogu.

Microsoft powiedział w zeszłym miesiącu, że zamierza wprowadzić taką sztuczną inteligencję do wszystkich swoich produktów, ponieważ OpenAI nadal dąży do stworzenia ludzkiej inteligencji dla maszyn.

Partnerzy telekomunikacyjni, tacy jak AT&T Inc, Ericsson i Nokia Oyj, będą mogli korzystać z nowej usługi Microsoft Nexus, kompleksowej platformy umożliwiającej operatorom zarządzanie ich sieciami z poziomu chmury i dwie różne usługi „AIOps”. Monica Zethzon, wiceprezes firmy Ericsson, powiedziała, że zmiany pozwolą operatorom „przekształcić ich podstawowe sieci, jednocześnie poprawiając doświadczenia klientów”.

 

Jak szybko dotrzeć ze swoją ofertą do klientów biznesowych? O atutach ALSO BiznesLink rozmawiamy Aleksandrą Adaszewską z ALSO oraz Mariuszem Furmaniakiem z firmy Pretor