Salesforce dodaje ChatGPT do swoich produktów

Firma Salesforce Inc oświadczyła we wtorek, że współpracuje z twórcą ChatGPT OpenAI, aby dodać chatbota-sensację do swojego oprogramowania do współpracy Slack, a także ogólnie wprowadzić generatywną sztuczną inteligencję do swojego oprogramowania biznesowego.

 

Jak wskazuje Reuters, posunięcie to jest przejawem wyścigu między firmami technologicznymi o to, aby wyposażyć swoje narzędzia w generatywną sztuczną inteligencję, która może tworzyć nowy tekst, obrazy i inne treści na podstawie danych wejściowych z poprzednich danych.

 

Na przykład Microsoft Corp ogłosił, że technologia OpenAI – firmy, w którą inwestuje – może generować notatki ze spotkań w swoich zespołach produktowych, a także sugerować odpowiedzi e-mailowe dla dostawców za pośrednictwem subskrypcji Viva Sales.

 

Firma z San Francisco twierdzi, że technologia, którą nazywa EinsteinGPT, połączy jej zastrzeżoną sztuczną inteligencję ze sztuczną inteligencją zewnętrznych partnerów, w tym OpenAI, aby pomóc firmom w generowaniu wersji roboczych wiadomości e-mail, informacji o kontach klientów i kodu komputerowego. ChatGPT zintegrowałby się również ze Slackeim, aby pomóc użytkownikom podsumować wątki rozmów i obsłużyć inne zapytania.

 

Clara Shih, dyrektor generalny Salesforce, powiedziała na konferencji prasowej, że ogłoszenie było odpowiedzią na zapotrzebowanie firm na rodzącą się technologię. Powiedziała, że zastrzeżone dane i modele AI Salesforce pomogą wyróżnić jej ofertę. Generatywne narzędzia sztucznej inteligencji Salesforce pomogłyby firmom „całkowicie zmienić sposób interakcji z klientami” – powiedziała. Salesforce ogłosił również fundusz do inwestowania w generatywne startupy AI.