TikTok wygrywa proces dotyczący znaku towarowego 

TikTok Inc firmy Bytedance przekonał w czwartek federalne jury w Los Angeles, że jego funkcja 'stitch’ nie narusza praw do znaków towarowych należących do brytyjskiej firmy zajmującej się edycją wideo o nazwie Stitch Editing Ltd. 

 

Jak przypomina Reuters, w 2021 roku firma pozwała TikToka w sprawie technologii Stitch, która pozwala użytkownikom łączyć inne filmy na platformie w swoje własne. Stitch Editing utrzymywał przed sądem, że użycie słowa „Stitch” przez TikTok dało użytkownikom błędne wrażenie, że firmy są powiązane i grożą zagłuszeniem jego marki.

 

Jury odrzuciło argument Stitch Editing, że TikTok dezorientuje konsumentów, używając nazwy Stitch do oznaczenia technologii popularnej platformy mediów społecznościowych do „łączenia” filmów.  Rzecznik Stitch powiedział, że firma jest rozczarowana werdyktem.

 

TikTok argumentował, że znak towarowy Stitch Editing w jego nazwie nie daje mu „globalnego monopolu na używanie słowa ‘Stitch’ w odniesieniu do procesu łączenia klipów wideo”. Firma Stitch Editing zażądała 116 milionów dolarów odszkodowania, powiedział rzecznik firmy.

 

Stitch Editing montował reklamy dla Nike, Samsunga i Louis Vuitton oraz teledyski dla artystów takich jak Rolling Stones i Lady Gaga.