Levi’s oprócz ludzkich modeli będzie korzystał z modeli AI

W kampaniach reklamowych branży odzieżowej od dawna pojawiają się znane twarze lub służą jako punkt startowy dla aspirujących modelek i modeli, ale Levi Strauss & Co. testuje nowe podejście: Modele modowi AI.

Zdaniem Levi’s, dzięki temu doświadczenie zakupowe stanie się bardziej „osobiste” i „integracyjne”, a hiperrealistyczne modelki będą reprezentować każdy typ ciała, wiek, rozmiar i kolor skóry. Levi’s współpracuje przy projekcie z amsterdamską firmą Lalaland.ai. Na swojej stronie internetowej holenderskie studio współpracowało wcześniej z Calvin Klein i Tommy Hilfiger.

Celem modeli generowanych przez AI jest pomoc klientom w oglądaniu produktów Levi’s na modelach, które są bardziej podobne do nich samych. Gdzie to pozostawia niektórych ludzkich modeli, którzy byliby zatrudnieni przez firmę do modelowania jej asortymentu odzieży, jest niepewne.

W poście na blogu zapowiadającym ten ruch, popularny producent dżinsów podkreślił, jak to partnerstwo odzwierciedla i popycha jego cele związane z różnorodnością i integracją.

„Podczas gdy AI prawdopodobnie nigdy w pełni nie zastąpi dla nas ludzkich modeli, jesteśmy podekscytowani potencjalnymi możliwościami, jakie może nam to zapewnić w zakresie doświadczeń konsumenckich” – mówi dr Amy Gershkoff Bolles, globalny szef strategii cyfrowej i nowych technologii w Levi Strauss.

Decyzja ta została podjęta po tym, jak Levi’s ogłosił w tym miesiącu, że zlikwiduje 800 miejsc pracy, co stanowi prawie 20% pracowników zatrudnionych w sektorze niedetalicznym i produkcyjnym. W zeszłym roku Levi Strauss zwolnił 700 pracowników, aby zmniejszyć koszty operacyjne o 100 milionów dolarów.

Dla firm modowych z jeszcze bardziej ograniczonym budżetem, nowa strona znana jako Deep Agency oferuje „wirtualne modelki” zbudowane z użyciem obrazowania AI, które mogą być wykorzystane w reklamach i postach w mediach społecznościowych.

Istnieje oczywiście możliwość, że ludzie zostaną oszukani online, jeśli AI ubierze celebrytów w marki odzieżowe, których nigdy nie nosili. W weekend, na przykład, papież Franciszek został ubrany w biały bufiasty płaszcz. A biorąc pod uwagę, że dawni papieże nigdy nie stronili od modowych momentów, strój papieża Franciszka nie był całkowicie niewiarygodny, ale niestety, płaszcz jest rzeczywiście wymysłem AI.