ON Semiconductor rozważa inwestycję 2 miliardów dolarów w produkcję układów scalonych dla EV
ON Semiconductor Corp rozważa zainwestowanie 2 miliardów dolarów w zwiększenie produkcji chipów z węglika krzemu, które są szeroko stosowane w celu rozszerzenia zakresu pojazdów elektrycznych, poinformowali we wtorek kierownictwo firmy.
Jak podaje Reuters, dyrektorzy firmy powiedzieli podczas prezentacji analityków, że firma rozważa ekspansję w USA, Czechach lub Korei. Firma posiada już fabryki w każdym z tych krajów.
Podczas czwartkowego dnia analityków finansowych dyrektorzy powiedzieli, że do 2027 r. zamierzają zdobyć 40% rynku samochodowych układów scalonych z węglika krzemu. Firma prognozuje, że wzrost w tym i innych obszarach pomoże jej zwiększyć przychody o skumulowaną stopę roczną od 10% do 12%, zwiększając sprzedaż z 8,3 mld USD w 2022 r. do szacunkowej wartości 13,9 mld USD do 2027 r. W tym samym okresie ON Semiconductor spodziewa się zwiększyć wolne przepływy pieniężne z 1,6 mld USD w 2022 r. do 3,5 mld USD do 4 mld USD do 2027 r.
W wywiadzie dyrektor generalny ON Semiconductor, Hassane El-Khoury, powiedział, że produkcja chipów z węglika krzemu jest obecnie skoncentrowana w jednej z jej fabryk w Bucheon w Korei Południowej. Firma planuje znaleźć produkcję „od końca do końca”, co oznacza, że niezależnie od wybranego miejsca przekształci surowy proszek węglika krzemu w chip. El-Khoury powiedział, że powielanie całego procesu produkcyjnego w więcej niż jednym miejscu stało się ważną zaletą dla producentów samochodów, którzy nadal są ostrożni od 2021 r., kiedy zamrożenie w bogatym w chipy Teksasie i niedobór azjatyckich dostawców chipów doprowadziły do przestojów w produkcji samochodów linie.
„Zawsze dobrze jest mieć rozproszony geograficznie łańcuch dostaw” – powiedział El-Khoury.
ON Semiconductor jest długoletnim dostawcą dla przemysłu motoryzacyjnego, dostarczającym zarówno układy scalone, które trafiają do układów napędowych samochodów elektrycznych, jak i szeroką gamę innych układów scalonych, takich jak kamery i czujniki, które pomagają w systemach wspomagania kierowcy. Firma produkuje ponad połowę własnych chipów wewnętrznie i zainwestowała w pełny łańcuch dostaw energooszczędnych chipów z węglika krzemu, wytwarzając zarówno surowce, jak i gotowe chipy we własnym zakresie.