Sprzedaż tabletów w drugim kwartale spadła o 11%

Tablety przeżywały swój mały renesans podczas pandemii. Obecnie jednak sprzedaż tych urządzeń kurczy się w ujęciu globalnym.

Według najnowszych danych Canalys światowe dostawy tabletów spadły o 11% rocznie w drugim kwartale 2023 r., do 31,0 mln sztuk. Oznacza to sekwencyjny spadek w stosunku do pierwszego kwartału 2023 i oznacza najniższy wolumen światowych dostaw tabletów od pierwszego kwartału 2020 r.

Spadek rynku tabletów w drugim kwartale 2023 r. stanowi niewielką poprawę w stosunku do 13% spadku rok do roku, który miał miejsce w pierwszym kwartale roku. Apple umocnił swoją pozycję wiodącego dostawcy tabletów, dostarczając 12,3 miliona sztuk, co stanowiło prawie dwie piąte całego światowego rynku tabletów. Jest także jedynym producentem, który zaliczył wzrost sprzedaży.

Pomimo 14% rocznego spadku dostaw, Samsung zapewnił sobie drugie miejsce, dostarczając 6,0 mln tabletów. Zajmujące trzecie miejsce Amazon i czwarte miejsce Lenovo to dostawcy, którzy odnotowali największe spadki wśród głównych dostawców tabletów, przy czym dostawy spadły odpowiednio o 33% i 39%. Huawei zajął piąte miejsce w rankingu z liczbą 1,7 miliona wysłanych sztuk. Tutaj spadek wyniósł jedynie 2,8%.