Xiaomi odnotowuje 4% spadek przychodów w drugim kwartale w związku z kurczącym się rynkiem telefonów
We wtorek Xiaomi Corp odnotowało spadek przychodów o 4% w drugim kwartale, śledząc ciągły spadek sprzedaży na chińskim rynku telefonów komórkowych. Sprzedaż spadła do 67,4 miliarda juanów (9,24 miliarda dolarów), w porównaniu z 70,17 miliarda juanów w tym samym kwartale rok wcześniej, ale przekroczyła szacunki analityków na poziomie 65,13 miliarda juanów.
Jak podaje Reuters, dochód netto firmy wzrósł w tym okresie do 5,14 miliarda juanów, co stanowi wzrost o 147% z 2,08 miliarda juanów w porównaniu do zeszłego roku, co również przekroczyło oczekiwania analityków.
Według firmy badawczej Canalys popyt konsumencki na chińskim rynku smartfonów w drugim kwartale nadal malał, spadając o 5% do 64,3 miliona sztuk. Dostawy Xiaomi spadły o 19% do 8,6 miliona sztuk, podczas gdy na głównym rynku zagranicznym w Indiach dostawy Xiaomi również spadły o 22% do 5,4 miliona sztuk,.
W świetle spadającej sprzedaży telefonów Xiaomi planuje produkcję pojazdów elektrycznych (EV) i otrzymało zgodę od chińskiego regulatora. Firma zobowiązała się do inwestycji w branżę samochodową o wartości 10 miliardów dolarów w ciągu dziesięciu lat i wyznaczyła sobie za cel masową produkcję samochodów w pierwszej połowie 2024 roku.