Dell Technologies wprowadza usługę abonamentową do zarządzania cyklem eksploatacji urządzeń Dell Lifecycle Hub
Obecnie przed działami IT stoi większe niż kiedykolwiek wcześniej wyzwanie związane z nadzorowaniem komfortu korzystania przez pracowników z technologii, maksymalnym wykorzystaniem urządzeń i zapewnieniem, że przedsiębiorstwo jak najlepiej pożytkuje nakłady poniesione na komputery osobiste pochodzące od wielu dostawców.
Centrum cyklu eksploatacji w Dell Technologies umożliwia wydajne wykorzystaniem floty urządzeń w organizacjach – od pierwszego użycia do czasu jego utylizacji na koniec eksploatacji. W efekcie działy IT w firmach mogę skoncentrować się na strategicznych priorytetach biznesowych. Usługa kierowana jest do dużych przedsiębiorstw, które posiadają przynajmniej 5000 stanowisk pracy.
Dell Lifecycle Hub to usługa abonamentowa z harmonogramem comiesięcznej płatności w oparciu o cenę za stanowisko pracy przez trzy lata, z możliwością zapłacenia pełnej kwoty z góry.
– W miarę coraz powszechniejszego stosowania hybrydowego środowiska pracy w przedsiębiorstwach zarządzanie cyklem eksploatacji urządzeniami użytkowników końcowych staje się coraz bardziej złożone, w szczególności w przypadku większych organizacji – mówi Sebastian Betcher, Services Account Executive w Dell Technologies. – Na przykład dział IT musi dopilnować, aby pracownicy, którzy w znacznym stopniu pracują zdalnie, wydajnie spędzili pierwszy dzień w pracy dzięki odpowiedniej technologii. A w przypadku pracowników, którzy odchodzą z przedsiębiorstwa, jest odebranie tych systemów i przygotowanie ich do ponownego wykorzystania, aby później ponownie przydzielić je innym użytkownikom końcowym, maksymalizując wykorzystanie urządzeń. Tego typu wyzwania logistyczne w istotnym stopniu obciążają kluczowych pracowników działu IT, pozostawiając im niewiele czasu, aby mogli skoncentrować się na czymkolwiek innym.
Oferta stanowi połączenie zarządzania magazynami i zapasami z usługami konfiguracyjnymi i specjalistyczną wiedzą wdrożeniową przy uwzględnieniu zwrotów, naprawy, wymiany całych jednostek i przygotowania do ponownego użycia w jednym kompleksowym rozwiązaniu.
Członkowie zespołu Dell Technologies:
- konfigurują urządzenia i łączą je z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami, aby nowo zatrudnieni pracownicy klientów byli gotowi do rozpoczęcia pracy już pierwszego dnia;
- zajmują się wymianą urządzenia na nowe, kiedy pracownik zmieni stanowisko albo będzie potrzebował odświeżyć sprzęt. Mogą również obsługiwać wymianę całej jednostki w razie konieczności naprawy urządzenia;
- zarządzają również zwrotem urządzenia, gdy pracownik odchodzi z przedsiębiorstwa i zwraca urządzenie do magazynu w celu jego ponownego przydzielenia;
- zarządzają odświeżaniem urządzeń po zakończeniu leasingu albo po pełnym zamortyzowaniu;
- ułatwiają prawidłową utylizację urządzeń po zakończeniu ich eksploatacji (jako usługa dodatkowa).
– Co istotne, producenci oryginalnego sprzętu nie oferują obecnie pojedynczej usługi kompleksowego zarządzania cyklem eksploatacji urządzeń. Mogą być w stanie zapewnić elementy tej oferty, ale nie w pełni zintegrowane, kompleksowe rozwiązanie, takie jak centrum cyklu eksploatacji – wskazuje Sebastian Betcher. – Usługodawcy świadczący usługi zarządzane (Managed Service Providers, MSP) również nie oferują obecnie pojedynczej usługi kompleksowego zarządzania cyklem eksploatacji urządzeń. Oferują pewne możliwości niestandardowe, umożliwiające skompletowania elementów takiego rozwiązania, jednak obecnie nie reklamują aktywnie kompleksowych rozwiązań – podsumowuje ekspert.
Usługa jest obecnie dostępna jako oferta dystrybucyjna za pośrednictwem kanałów dystrybucji w Stanach Zjednoczonych, a od drugiego kwartału br. także w regionie EMEA.