Manchester United i DXC Technology podsumowują rok współpracy technologicznej, które skupia się na cyfrowej transformacji i rozwoju innowacji
DXC Technology, światowy lider w obszarze IT, podsumowuje rok współpracy technologicznej z klubem i fundacją Manchester United. Partnerstwo DXC z jedną z najbardziej rozpoznawalnych drużyn sportowych na świecie skupia się na cyfrowej transformacji i rozwoju innowacji klubu.
W lipcu ubiegłego roku Manchester United i DXC Technology ogłosiły podjęcie wieloletniego partnerstwa technologicznego, które obejmuje m.in. działania oparte na analizie danych oraz optymalizacji technologii wykorzystywanych przez klub do komunikacji z fanami.
Cele partnerstwa w zakresie transformacji cyfrowej
Celem klubu jest lepsze dostosowanie strategii biznesowych i informatycznych, przeniesienie technologii z funkcji wsparcia do funkcji wzmacniającej i usprawnienie codziennych operacji biznesowych. Manchester United doceniło sprawdzoną zdolność DXC do dostarczania rozwiązań i usług, które utrzymują, modernizują i wprowadzają innowacje w krytycznych platformach technologicznych, kierując nimi za pomocą danych.
Partnerstwo początkowo koncentrowało się na trzech głównych działaniach: zapewnieniu dostępności cyfrowej, zwiększeniu zaangażowania fanów i opracowaniu mapy drogowej transformacji cyfrowej. Dalsza współpraca ma na celu utrzymanie cyfrowych właściwości Manchester United oraz zbliżenie globalnej społeczności fanów klubu za pomocą technologii, oferując wzbogacone wrażenia piłkarskie.
Cyfrowa poprawa wydajności
DXC zapewniło nieprzerwany czas pracy i dostępność krytycznych platform cyfrowych klubu – bez pogorszenia wydajności w okresach największego zapotrzebowania.
Zaangażowanie fanów rośnie
DXC Technology umożliwiło Manchesterowi United uruchomienie Systemu Zarządzania Treścią w połączeniu z Systemem Zarządzania Zasobami Cyfrowymi. Obsługuje on zawartość strony manutd.com i natywnej aplikacji klubu. W efekcie liczba aktywnych użytkowników aplikacji od chwili rozpoczęcia współpracy z DXC wzrosła o 78 proc. Oficjalna aplikacja Manchester United jest najczęściej pobieraną aplikacją sportową w ponad 68 krajach świata.
Dowodem na to, że fani chętnie korzystają zarówno z aplikacji, jak i platform internetowych, jest fakt, że liczba średnich dziennych aktywnych użytkowników wzrosła o 30 proc. rok do roku. Fani spędzają więcej czasu z drużyną online, a łączna liczba odsłon w aplikacji wzrosła o 61 proc., a w sieci o 48 proc. Przy wzroście liczby wyświetleń wideo na obu platformach o 226%, jasne jest, że użytkownicy są znacznie bardziej zaangażowani w aplikację i stronę internetową.
Innowacyjny plan transformacji cyfrowej
DXC odegrało również kluczową rolę w stworzeniu długoterminowego planu transformacji klubu, który jest dostosowany do strategicznych celów organizacji. Dzięki szczegółowym badaniom i analizom zidentyfikowano realne potrzeby klubu, następnie wspólny zespół Manchester United i DXC Technology ustanowił skuteczne procesy zmian, by umożliwić szerokie usprawnienia operacyjne oparte na nowych technologiach.
Koncentracja na danych
Rdzeniem wkładu DXC we wzmacnianie pozycji biznesowej zarówno w przypadku Manchester United, jak i innych partnerów, jest ustanowienie standardowej architektury referencyjnej i ram najlepszych praktyk. Pozwala to na zintegrowane zbieranie danych oraz umożliwia uzyskiwanie istotnych informacji, by każda organizacja podczas podejmowania decyzji mogła bazować na pełnej wiedzy na temat biznesu.
Dzięki integracji źródeł danych w ramach jednej platformy, DXC pomaga odblokować potencjał danych klubu. Nowa platforma łączy informacje ze stron internetowych, systemów CRM, mediów społecznościowych i kampanii e-mailowych, by stworzyć głębokie połączenie między klubem, a jego bazą fanów. DXC i zespół Business Intelligence Manchester United mogą teraz dostarczać informacje oparte na danych, by wspierać różnorodne aspekty złożonego biznesu, umożliwiając podejmowanie bardziej świadomych i szybszych decyzji.
Podsumowanie
W szybko zmieniającym się świecie cyfrowej transformacji, Manchester United i DXC wykorzystują pracę zespołową, innowacje i odważne strategiczne przywództwo, by wdrożyć nowe technologie poprawiające komunikację i zwiększające zaangażowanie fanów. Partnerstwo odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu ekscytującej przyszłości i nowych możliwości tego kultowego klubu piłkarskiego.