25 mln złotych kary dla T-Mobile Polska za reklamę wprowadzającą w błąd

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 25 mln zł kary na T-Mobile Polska za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Urząd ustalił, że reklamy operatora z hasłem „1200 GB za darmo przez rok” wprowadzały konsumentów w błąd. Zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB i tylko pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 zł miesięcznie. łatwo zatem policzyć, że po roku kwota, którą musiał zasilić swoją kartę, byłaby równa 420 zł. Informacja ta była napisana małymi literami na samym dole reklamy.

Hasła reklamowe mają za zadanie przyciągnąć uwagę konsumenta, tak aby zapadły mu w pamięć i skłoniły do zakupu reklamowanej usługi. Przekaz reklamowy musi być co do zasady krótki, zwięzły i jasny. To jednak nie upoważnia przedsiębiorców do stosowania nieprawdziwych reklam. Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera „haczyków”. Rzeczywisty mechanizm promocji T-Mobile Polska opierał się na systemie „ratalnym”, w którym przez 12 miesięcy konsument dostawał co miesiąc pakiet 100 GB, pod warunkiem zasilenia karty na co najmniej 35 zł – powiedział Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Operator ma umieścić treść decyzji prezesa Urzędu na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych w dwu językach: po polsku i ukraińsku. Decyzja nie jest prawomocna – operator może odwołać się do sądu.

Lenovo Top Partners Award 2023: Wieczór pełen wrażeń i celebracja współpracy biznesowej. Kto w tym roku został nagrodzony „Jedynką”?