Yahoo przejmuje platformę informacyjną AI Artifact
W styczniu firma Artifact poinformowała w poście na blogu, że zakończy działalność swojej aplikacji, ponieważ „możliwości rynkowe nie są wystarczająco duże, aby uzasadniać dalsze inwestycje w ten sposób”.
Transakcja jest dowodem trudności dla start-upów medialnych walczących o zwiększenie przychodów w czasie, gdy giganci Big Tech, Alphabet i Meta Platforms, przyciągają większość sprzedaży reklam.
Yahoo poinformowało we wtorek, że nabyło platformę informacyjną Artifact opartą na sztucznej inteligencji współzałożycieli Instagrama i włączy jej technologię w wiadomościach i innych witrynach amerykańskiego dostawcy usług internetowych.
Yahoo, które jest także właścicielem marek informacyjnych TechCrunch, Engadget i Yahoo Finance, twierdzi, że silnik rekomendacji oparty na sztucznej inteligencji i inne funkcje Artifact pomogą skalować operacje informacyjne i dostarczać odbiorcom spersonalizowane treści. Wydawca internetowy posiada także mniejszościowy udział w platformie rekomendacji treści Taboola.
Artifact został wydany na początku 2023 roku przez Systroma i Mike’a Kriegera. Obaj wcześniej pracowali w Meta, znanej wówczas jako Facebook, po przejęciu przez firmę Instagrama w 2012 roku.
Duet opuścił właściciela Facebooka pod koniec 2018 roku, co według niektórych doniesień medialnych wynikało później z napiętych relacji z szefem Meta Markiem Zuckerbergiem i różnic w wizjach Instagrama. Yahoo oświadczyło w oświadczeniu, że Systrom i Krieger będą współpracować z Yahoo w charakterze doradcy podczas tego przejścia.