Spotify może pochwalić się większymi przychodami, w przeciwieństwie do oczekiwanego wzrostu liczby użytkowników

Spotify podał dziś kwartalne wyniki finansowe. Te nieznacznie odbiegały od przewidywań analityków, ale firma nie osiągnęła swojego celu dotyczącego liczby użytkowników.

Przychody szwedzkiej firmy wzrosły do 3,81 mld euro (4,14 mld USD) w drugim kwartale 2024 r., czyli minimalnie poniżej szacunków analityków wynoszących 3,82 mld euro.

Zysk wzrósł stabilnie do 1,11 mld euro, nieco powyżej oczekiwań analityków na poziomie 1,07 mld euro.

Spotify już w kwietniu zapowiadał, że zamierza osiągnąć 631 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU). Firmie jednak nie udało się osiągnąć tego wyniku, posiadając 626 mln MAU w tym kwartale.

Warto dodać, że gigant streamingu ambitnie celuje w 1 mld użytkowników do 2030 roku. Choć duże zwolnienia w firmie i, jak samo Spotify nazwało, „ciągła rekalibracja” działań marketingowych mogą nie wpłynąć tak optymistycznie na zakładane osiągi.