Zmiany w przepisach impulsem do rozwoju przedsiębiorstw – wynika z badań przeprowadzonych przez Coleman & Parkes na zlecenie Ricoh Europe.

Nowe przepisy prawne i regulacje branżowe są coraz częściej postrzegane jako pozytywny impuls do wprowadzania korzystnych dla rozwoju firmy zmian wynika z badań przeprowadzonych przez Coleman & Parkes na zlecenie Ricoh. Dla 52% zarządzających firmami stanowią one bodziec do planowania inwestycji w nowe rozwiązania. Dobrym przykładem są regulacje RODO. Aż 55% badanych przyznało, że dyskusja, która toczyła się w związku z ich wprowadzeniem uświadomiła im wiele kwestii związanych z ochroną danych i konieczność wprowadzenia wielu zmian.

 

Poza przepisami związanymi z bezpieczeństwem i ochroną danych, duże znaczenie na sposób w jaki funkcjonują i będą funkcjonować firmy mają regulacje związane z ochroną środowiska.  Według 56% badanych nowe przepisy z tego obszaru w dłuższej perspektywie przyniosą ich firmie korzyści. Co więcej, 67% zarządzających europejskimi firmami chce inwestować w zaawansowane technologie, które są przyjazne środowisku.

 

Obok regulacji prawnych i branżowych, nowe technologie nadal są jednym z najważniejszych czynników umożliwiających rozwój firmy (82%). 63% badanych uważa, że inwestycje w tym obszarze są niezbędne, aby zapewnić firmie zgodność z przepisami.

 

„Bezpieczeństwo danych i zrównoważony rozwój to czynniki, które powinny stanowić podstawę rozwoju każdej firmy, która chce odnieść długofalowy sukces. Cieszy mnie to, że europejscy przedsiębiorcy dostrzegają ten fakt. Firmy mogą uniknąć wielu biznesowych pułapek dzięki wykorzystaniu rozwiązań technologicznych, które pozwalają im szybko dostosowywać się do nowych wymagań prawnych. Nasze usługi i produkty, takie jak nowa seria inteligentnych MFP pozwalają zapewnić najwyższy poziom ochrony informacji i zwiększyć efektywność wielu procesów dokumentowych.” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe.

 

 

O badaniu

Badanie przeprowadzono w styczniu 2019 r. na grupie 2550 przedstawicieli kadry zarządzającej europejskimi firmami z 24 krajów m.in. z Austrii, Belgii, Luksemburga, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Węgier, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Rosji, Słowacji, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Więcej informacji oraz pełen raport dostępny jest na http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/pl.