Huawei opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał 2019 roku. Notując przychody w wysokości ponad 85,67 mld USD (wzrost o blisko 25%).
Huawei opublikował dziś wyniki finansowe za trzeci kwartał 2019 roku. W pierwszych trzech kwartałach tego roku Huawei wygenerował przychody w wysokości 610,8 mld CNY (ok. 85,67 mld USD). Oznacza to wzrost o 24,4% rok do roku. Marża zysku netto w tym okresie wyniosła 8,7%.[1]
Huawei nadal koncentruje się na infrastrukturze ICT i inteligentnych urządzeniach oraz cały czas podnosi wydajność i jakość swoich działań. Przyczyniło się to do zwiększenia stabilności operacyjnej i organizacyjnej oraz ugruntowało wyniki firmy w pierwszych trzech kwartałach 2019 r.
W obszarze działalności Carrier Business Group Huawei w ostatnim okresie nastąpiło przyspieszenie komercyjnego wdrażania sieci 5G na całym świecie. Huawei wraz z największymi operatorami telekomunikacyjnymi kontynuował wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań takich jak 5G Super Uplink czy inteligentne i uproszczone sieci transportowe. Firma współpracowała również z partnerami w celu rozbudowy ekosystemu branży telekomunikacyjnej i stworzenia bazy innowacji dla sieci 5G, która umożliwi dalszy rozwój operatorów. Do tej pory Huawei podpisał ponad 60 umów na komercyjne wdrożenie 5G z wiodącymi operatorami na całym świecie i dostarczył ponad 400 000 stacji bazowych AAU 5G MIMO. Produkcja i dostawy urządzeń w zakresie transmisji optycznej, transmisji danych i IT stale rosną.
W segmencie działalności Enterprise Business Group firma uruchomiła platformę Huawei Horizon. Ta konwergentna, otwarta i wydajna platforma cyfrowa została zbudowana w oparciu o bogate doświadczenie technologiczne Huawei. Dzięki niej koncern we współpracy z klientami i partnerami chce wznieść fundamenty dla cyfrowego świata, tworząc warty biliony dolarów przemysł transformacji cyfrowej. Huawei Horizon pomoże również różnym sektorom takim jak administracja publiczna, sektor użyteczności publicznej, finanse, transport i energetyka w przyspieszeniu ich transformacji cyfrowej.
Do końca trzeciego kwartału 2019 r. ponad 700 miast, 228 firm z listy Fortune Global 500 i 58 firm z listy Fortune Global 100 wybrało Huawei jako partnera w transformacji cyfrowej.
W segmencie konsumenckim Consumer Business Group sprzedaż smartfonów utrzymywała stały wzrost. W pierwszych trzech kwartałach dostawy telefonów przekroczyły 185 milionów sztuk, co oznacza 26-procentowy wzrost rok do roku. Huawei zauważa również gwałtowny wzrost w sprzedaży tabletów, komputerów, urządzeń wearables i smart audio. Duże uznanie zyskuje inteligentny ekran Huawei Vision, który został wprowadzony na rynek w trzecim kwartale. Urządzenie zawiera unikalne rozwiązania w zakresie oprogramowania (HarmonyOS) i sprzętu.
Równie szybko rozwinął się ekosystem mobilnych usług Huawei Mobile Services, który działa w 170 krajach. Przyciągnął już ponad 1,07 miliona zarejestrowanych programistów z całego świata.
[1]Dane finansowe zaprezentowane w tym dokumencie są nieaudytowanymi danymi przygotowanymi zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (IFRS). Przeliczenie na dolary amerykańskie (USD) według kursu rynkowego z końca września 2019 roku: 1 USD = 7,1292 CNY.