Głośniki zgodne z Amazon Alexa nareszcie odtworzą muzykę także z darmowych kont na Spotify. Jak zwykle w takich sytuacjach, jest też pewien haczyk.
Spotify współpracuje z serią głośników inteligentnych Amazon Echo od 2016 roku, ale dotychczas usługa ta była dostępna wyłącznie dla subskrybentów premium. Dzisiaj jak podaje Spotify, także bezpłatne konta skorzystają z muzyki odtwarzanej przez serwis szwedzkiej firmy na urządzeniach z Amazon Alexa, a także innymi spośród inteligentnych głośników: Sonos i Bose.
Niestety, obsługa darmowego Spotify przez Amazon Alexa będzie dostępna wyłącznie dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii. Wsparcie dla Sonos i Bose jest szerzej dostępne dla użytkowników na całym świecie. Szkoda, że ta usługa, podobnie jak wiele innych, oferowanych przez duże firmy internetowe, zdaje się nie wychodzić poza iście amerykańskie postrzeganie świata – poza USA nic się nie liczy.
W przypadku urządzeń Alexa, takich jak głośniki Amazon Echo lub Fire TV, użytkownicy będą mogli poprosić Alexę o odtworzenie listy odtwarzania Spotify, takiej jak „Najpopularniejsze hity dzisiaj” lub spersonalizowanej listy odtwarzania „Discover Weekly”. Usługę można również ustawić jako domyślną, dzięki czemu można używać poleceń takich jak „Play my Discover Weekly”, „Like this song” lub „Pause” i więcej, bez konieczności mówienia „w Spotify”.
Tymczasem użytkownicy głośników Sonos i Bose mogą skonfigurować Spotify Connect za pomocą samej aplikacji Spotify. Współpracuje z inteligentnymi głośnikami i listwami dźwiękowymi Bose, a także wszystkimi inteligentnymi głośnikami Sonos, w tym nowym głośnikiem Sonos Move i głośnikiem WiFi Symfonisk Ikea.
Rozszerzone wsparcie dla inteligentnych głośników pojawia się zaledwie dzień po tym, jak Amazon bezpośrednio rzucił rękawicę szwedzkiemu serwisowi muzycznemu. Trudno się więc dziwić Spotify, że mamy do czynienia z dość gwałtowną zmianą mającą utrzymać przy sobie klientów, choćby nawet korzystających z darmowych kont. W końcu nawet oni generują dla firmy pewien przychód, słuchając puszczanych do 30 min reklam. Więcej o wyzwaniu, jakie czeka serwis Spotify można przeczytać tutaj:
https://itreseller.pl/itrnewspotify-stracilo-az-5-procent-na-nowojorskiej-gieldzie-wyjasniamy-co-stalo-sie-z-akcjami-firmy-ktora-zrewolucjonizowala-strumieniowe-sluchanie-muzyki/