Aż 86 procent liderów IT stawia na rozwiązania as-a-Service, nie brak jednak wyzwań technicznych i kadrowych. Wynika z raportu HPE 2019 As-a-Service: Driving Change Report.
Prawie dziewięciu na dziesięciu (87 proc.) DIT twierdzi, że ich organizacje właśnie rozpoczęły wdrażanie rozwiązań aaS lub już zakończyły ten proces, ale siedmiu na dziesięciu (71 proc.) DIT obawia się czy łatwo będzie dotrzymać kroku zmieniającej w związku z aaS sytuacji – tak wynika z raportu HPE 2019 As-a-Service: Driving Change Report. Przedstawiony raport powstał w oparciu o ankietę, w której wzięło udział ponad 1 tys. decydentów IT (DIT) w firmach różnej wielkości (od 50 pracowników do +10 tys.) w USA, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Celem było zbadanie wpływu, jakie mają i możliwości, jakie otwierają modele konsumpcyjne as-a-Service (aaS).
„Firmy – niezależnie od wielkości – stawiają na modele as-a-Service, aby zwiększyć swoją elastyczność i usunąć hamulce innowacyjności. Starają się w ten sposób zapewnić sobie pozycję lidera branżowej rewolucji, a nie zostać jej ofiarą – mówi Phil Davis, prezes Hybrid IT w Hewlett Packard Enterprise. Model as-a-Service pozwala organizacjom pozbyć się ciężaru codziennego zarządzania infrastrukturą. Dzięki temu mogą stać się prawdziwymi brokerami usług, którzy koncentrują się na strategicznych inicjatywach i wzroście przychodów. Wyniki ankiety jasno pokazują, że rynek traktuje model as-a-Service jako rozwiązanie przyszłości, ale wskazują także na konieczność poszukiwania nowego i lepszego podejścia do zapewnienia spójnego doświadczenia chmury, obejmującego zarówno środowiska publiczne, jak i prywatne czy na brzegu sieci.”
Najważniejsze wnioski płynące z raportu “The 2019 As-a-Service: Driving Change Report”:
- Popularność modelu as-a-Service rośnie: prawie dziewięciu na dziesięciu (87 proc.) DIT twierdzi, że ich organizacje właśnie rozpoczęły wdrażanie rozwiązań aaS lub już zakończyły ten proces. Co więcej, trzy czwarte (75 proc.) wszystkich ankietowanych DIT spodziewa się, że ich organizacja zmierza w kierunku pełnego wdrożenia rozwiązań aaS w czasie krótszym niż pięć lat.
- Model aaS ma kluczowe znaczenie dla zachowania konkurencyjności i pozostaje kierunkiem strategicznym: kadra kierownicza dostrzega krytyczną potrzebę modernizacji IT, żeby wspierać przyszły rozwoju firmy i zapewnić przewagę konkurencyjną. Rozwiązania aaS będą bardzo ważne dla przyszłości (58 proc.), konkurencyjności (55 proc.) i wzrostu (53 proc.) ich firmy.
- Wyzwania IT: firmowe dane nadal znajdują się w silosach – trzy czwarte DIT zgadza się, że w ich organizacji dane utknęły pomiędzy chmurami publicznymi i prywatnymi (77 proc.) i przyznają, że silosy danych stanowią główne wyzwanie (75 proc.) dla ich firm. Blisko dwie trzecie (66 proc.) twierdzi, że migracja danych do chmury publicznej w ich organizacji wyhamowała.
- Różnica pokoleniowa – młodsi DIT bardziej obawiają się, że aaS doprowadzi do likwidacji ich stanowiska: wyniki badania pokazują, że tylko około jedna czwarta DIT w wieku 55 lat i starszych (23 proc.) obawia się, że przyjęcie aaS będzie miało takie konsekwencje; dla porównania prawie dwie trzecie (60 proc.) 22-34-latków uważa, że ich praca stanie się niepotrzebna. W obu grupach wiekowych, wielu (67 proc.) DIT obawia się tego, że nowe cyfrowe pokolenia (digital natives) mają przewagę w kontekście adopcji aaS.
- Motor kariery – aaS umożliwia zawodowy rozwój i stanowi szansę dla specjalistów IT: pomimo nadchodzących zmian i obaw ze strony młodszych DIT, blisko dziewięciu na dziesięciu (87 proc.) wszystkich respondentów zgadza się, że przyjęcie aaS przyspieszy ich karierę i przewiduje zmianę zakresu swoich obowiązków – przesunięcie od codziennego wspierania IT w kierunku roli stratega biznesowego. Ogólnie, siedmiu na dziesięciu DIT twierdzi, że adopcja aaS zwiększy znaczenie ich roli w organizacji (72 proc.) i zwiększy ich kontrolę nad danymi (70 proc.) oraz budżetem (71 proc.).
HPE stawia na model as-a-Service:
HPE z ofertą GreenLake jest pionierem nowoczesnego IT, opartego o zasoby on-premise, dostarczanego w modelu as-a-Service. Firma zapewnia klientom wybór pomiędzy ofertą abonamentową, modelem pay-per-use, czyli opłatami za faktyczne wykorzystanie oraz modelem zarządzania IT jako usługodawcą. Ostatecznym efektem jest jednorodność operacyjna w zakresie zarządzania wszystkimi firmowymi środowiskami informatycznymi. Z HPE GreenLake korzysta dzisiaj ponad 740 klientów na całym świecie. To obecnie jedna z najszybciej rozwijających się linii biznesowych HPE. Przy tym ponad 200 proc. wzrost zamówień generowany jest przez kanał partnerski. W czerwcu 2019 roku HPE zobowiązało się do zaoferowania całego swojego portfolio produktów w modelu as-a-Service do 2022 roku.
Spójne doświadczenie chmury bez ograniczeń od HPE: platforma hybrydowej chmury dostarczana w modelu as-a-Service
Z niektórymi wyzwaniami i barierami stojącymi na drodze do przyjęcia modelu aaS, a o których mowa w przedstawionym wyżej badaniu, będzie łatwiej mierzyć się dzięki HPE GreenLake Central – to zaprezentowana dzisiaj i dostarczana jako usługa platforma hybrydowej chmury nowej generacji. HPE GreenLake Central wykorzystuje unikalne oprogramowanie bazujące na własności intelektualnej HPE, które zapewnia klientom jednolity cyfrowy interfejs a także sklep z aplikacjami, za pośrednictwem których organizacje mogą zarządzać całym swoim hybrydowym środowiskiem. Dzięki HPE GreenLake Central klienci mogą kontrolować całe środowisko z jednego miejsca, co zarówno pozwala przyspieszyć działanie, jak również zwiększa możliwości wyboru i kontrolę kosztów w zakresie zarządzania obciążeniami obsługiwanymi przez chmury publiczne, prywatne, jak również zasoby on-premise.
Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie internetowej
https://itreseller.pl/itrnewhewlett-packard-enterprise-hpe-podczas-konferencji-discover-more-zaprezentowalo-platforme-as-a-service-nowej-generacji-hpe-greenlake-central/