Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Huawei zaprezentował najnowsze technologie wspierające operatorów telekomunikacyjnych w procesie transformacji z tradycyjnych firm telco do nowoczesnych „techco”

Firma Huawei zaprezentowała swoje najnowsze technologie wspierające operatorów telekomunikacyjnych w procesie transformacji z tradycyjnych firm telco (z ang. telecommunication) do nowoczesnych „techco” (technology and communication). Celem tych inicjatyw jest poprawa efektywności operacyjnej operatorów telekomunikacyjnych i generowanie nowych strumieni przychodów poprzez innowacje chmurowe.

W dniach 3-6 marca w Barcelonie odbywały się targi Mobile World Congress 2025, podczas których odbyło się wydarzenie Huawei Cloud Carrier Forum. Pod hasłem „Przejdź do chmury i przekształć się z telco w techco”, firma przedstawiła sześć rozwiązań opartych na Huawei Cloud Stack oraz program Telco2Techco Cloud Leap. Współczesne firmy telekomunikacyjne coraz częściej zmieniają swoje podejście, dążąc do przetransformowania się w nowoczesne firmy technologiczne.

– Transformacja z telco do techco nie polega jedynie na wdrażaniu nowych technologii. To redefinicja roli operatorów w cyfrowym świecie. Jesteśmy dumni ze współpracy z globalnymi operatorami na ich drodze do stawania się Techco – podkreślił Shang Haifeng, prezes działu biznesowego Huawei Cloud Stack w Huawei. 

 

Zaprezentowane sześć rozwiązań Huawei Cloud Stack i dostosowane do konkretnych scenariuszy dla operatorów, obejmują trzy podejścia zwiększające wewnętrzną efektywność operacyjną oraz trzy gotowe warianty mające na celu zwiększenie przychodów zewnętrznych. Są to:

  1. FinTech: wsparcie dla bezpiecznych i elastycznych usług Mobile Money zapewniających zgodność danych finansowych i poprawę doświadczeń użytkowników.
  2. Marketing big data: platforma do jednolitego zarządzania danymi z 200 wbudowanymi modelami danych dla uproszczenia procesu rozwoju aplikacji.
  3. AICC (Artificial Intelligence Contact Center): centralnie zarządzana infrastruktura chmurowa zapewniająca całodobową dostępność usług takich jak: ambasadorzy cyfrowi, tworzenie harmonogramów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, czy analiza głosowa AI.
  4. Smart Government: zunifikowaną platformę operacyjną w chmurze, zwiększającą możliwości w zakresie katalogowania produktów, rozliczeń oraz zarządzania klientami, która umożliwi poprawę jakości usług publicznych dla firm i mieszkańców oraz cyfryzację administracji miejskiej.
  5. Smart Education: rozwiązanie umożliwiające zarządzanie kursami, zdalne klasy czy prowadzenie egzaminów w chmurze.
  6. Telefon w chmurze: narzędzie umożliwiające korzystanie z wirtualnych telefonów z preinstalowanymi aplikacjami, takimi jak narzędzia biurowe czy gry. Wirtualne telefony mogą jednocześnie posłużyć jako kopie zapasowe danych z możliwością elastycznego zarządzania uprawnieniami, pomagając operatorom w zwiększeniu konwersji użytkowników na sieć 4G.

 

W ramach kongresu omawiano również rozwój sieci Net5.5G oraz integrację AI z sieciami IP. Ryan Qiu, wiceprezes linii produktowej komunikacji danych Huawei, wskazał na kluczową rolę sztucznej inteligencji jako katalizatora konwergencji sieci i AI w erze Net5.5G.

Liderzy branży jednogłośnie wyrazili potrzebę współpracy międzynarodowej w zakresie standardów technologicznych oraz wdrożeń komercyjnych Net5.5G. Ponadto przygotowano i wydano Białą Księgę najlepszych praktyk wdrożeniowych tej technologii, która dostarcza kluczowych informacji dla dalszego rozwoju przemysłu.