Facebook przeznacza 100 milionów dolarów na wsparcie mediów informacyjnych dotkniętych kryzysem związanym z epidemią COVID-19.
Facebook zobowiązał się przekazać 100 milionów dolarów na finansowanie i wydatki reklamowe mające stanowić wsparcie dla organizacji prasowych, w tym lokalnych wydawców. Problem jest, wbrew pozorom, poważny.
Wydawcy, zwłaszcza media drukowane, wzięli na siebie ciężar kryzysu. Dlaczego? Ponieważ media żyją z reklam, są więc naturalnie zależne od budżetów marketingowych reklamodawców, a te, w wyniku lęku o przyszłość, uległy poważnemu ograniczeniu. To sprawia, że redakcje, które nie są zabezpieczone długotrwałymi kontraktami, lub nie zgromadziły odpowiednich środków, mogą po prostu upaść.
Nie dotyczy to tylko małych, niskonakładowych, czy nowych tytułów. 160-letnia watykańska gazeta „L’Osservatore Romano”, zawiesiła druk w zeszłym tygodniu, co jest najlepszym potwierdzeniem kryzysu w mediach. Jak twierdzi Facebook, darowizna obejmuje 25 milionów dolarów na dotacje interwencyjne dla lokalnych (amerykańskich) mediów i 75 milionów dolarów na marketing dla organizacji prasowych na całym świecie.
Serwis społecznościowy podał, że pierwsza runda dotacji trafiła do 50 lokalnych newsroomów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
https://itreseller.pl/itrnewrecenzja-acer-conceptd-7-pro-mobilna-stacja-robocza-w-nietuzinkowym-stylu-co-potrafi-kombinacja-procesora-core-i7-9750h-i-karty-graficznej-quadro-rtx-5000/