Cisco i IBM w obliczu zamknięcia większości szkół w Europie z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa, pomagają uczniom i nauczycielom w kontynuowaniu nauki i nauczania na odległość.
W obliczu zamknięcia większości szkół w Europie z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa, Cisco i IBM pomagają uczniom i nauczycielom w kontynuowaniu nauki i nauczania na odległość. W ciągu ostatnich kilku tygodni Cisco i IBM podjęły wspólną inicjatywę stworzenia bezpłatnych wirtualnych klas dla uczniów dotkniętych zamknięciem szkół w Europie. Celem tego projektu jest nie tylko łączenie nauczycieli i uczniów poprzez interaktywne zajęcia online, ale także pomaganie im w efektywniejszym korzystaniu z technologii.
„W całej Europie uczniowie, nauczyciele i rodzice dostosowują się do wirtualnego uczenia się. Jesteśmy dumni, że nasza współpraca z IBM pomaga setkom tysięcy studentów w dalszym kształceniu się i rozwijaniu ich umiejętności” – powiedziała Wendy Mars, prezes Cisco na Europę, Bliski Wschód, Afrykę i Rosję (EMEAR).
Wirtualne klasy obsługiwane przez Cisco Webex umożliwiają nauczycielom prowadzenie i nagrywanie konferencji wideo, udostępnianie treści edukacyjnych z ich ekranów, komunikowanie się z uczniami w różnych aplikacjach i uzyskiwanie od nich informacji zwrotnych w czasie rzeczywistym. Aby pomóc nauczycielom i uczniom w dostosowaniu się do tego nowego formatu w klasie, ponad 3000 przeszkolonych wolontariuszy IBM – którzy również wykonują telepracę z domu za pomocą Cisco Webex – podzieli się swoją wiedzą. Wolontariusze IBM zapewniają nauczycielom sesje szkoleniowe i wsparcie w czasie rzeczywistym, pomagając im w adaptacji narzędzia i jak najlepszym jego wykorzystaniu.
https://itreseller.pl/itrnewibm-i-cisco-ulatwiaja-zdalne-nauczanie-w-polsce-bezplatne-narzedzie-cisco-webex-z-usluga-wsparcia-instalacji-i-pomoca-ekspertow-obu-firm-umozliwi-prowadzenie-e-zajec-dla-uczniow-szkol-w-polsce/
„Jako pracownicy IBM, codziennie dzielimy się wiedzą i doświadczeniem ze społecznością. Wyzwania takie jak to, z którym wszyscy się dziś zmagamy, z COVID-19, dają nam szansę na to, aby technologia i wolontariat miały realny wpływ na przyszłość naszego społeczeństwa i na edukację naszych dzieci” – powiedział Martin Jetter, Senior Vice President & Chairman, IBM Europe.
Inicjatywa została już uruchomiona w wielu krajach europejskich – m.in. w: Austrii, Czechach, Niemczech, Finlandii, Włoszech, Holandii, Polsce, Słowacji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Do tej pory program dotarł z pomocą do co najmniej 200 000 uczniów w ponad 2000 szkół w całej Europie.
„W tych trudnych czasach kluczowe znaczenie ma utrzymanie ciągłości edukacji naszych dzieci. Przeznaczyliśmy odpowiednie środki na sprzęt niezbędny dla nauczycieli i uczniów. Wiemy jednak, że sam sprzęt nie wystarczy, że potrzebujemy również ekspertów, którzy pomogą nam w nauczaniu na odległość. Dlatego tak bardzo doceniamy wkład naszych partnerów. Ich pomoc w tym obszarze jest znamienna. Zapewniają nauczycielom indywidualne wsparcie przy nauce nowych technologii i przestawieniu się na nauczanie online. Wierzę, że wyjdziemy z tego kryzysu, m.in. z większą świadomością znaczenia partnerstwa i cyfryzacji” – powiedział Marek Zagórski, Minister Cyfryzacji w Polsce.
We Włoszech inicjatywa pomogła wielu studentom odzyskać poczucie pewności. „Martwiłem się, że nie ukończę roku i nie zdam egzaminu końcowego. Ukończenie programu nauczania daje mi dodatkowe bezpieczeństwo” – zauważyła 17-letnia Gabriele, studiująca w Rzymie we Włoszech.
W Madrycie ponad 100 000 nauczycieli prowadzi już wirtualne zajęcia z pomocą wyszkolonych wolontariuszy. „Codziennie korzystamy z Webexu podczas wirtualnych spotkań i narzędzie to okazało się bardzo pomocne w tym kryzysie. Doceniamy to, że przedstawiciel IBM pomaga naszym 191 nauczycielom i 2500 studentom” – powiedział Javier Martínez Arjona, dyrektor szkoły średniej Antonio Machado z Madrytu w Hiszpanii.
Ciągłość jest szczególnie ważna, gdy uczniowie zbliżają się do kolejnego etapu edukacji. Enrique Morillo del Río, nauczyciel matematyki w szkole średniej José García Nieto dodaje: „Większość moich studentów ma zamiar rozpocząć studia na uniwersytecie. Teraz bardziej niż kiedykolwiek potrzebują swoich nauczycieli, którzy ich wesprą. Dzięki technologii jesteśmy w stanie kontynuować nauczanie na najwyższym poziomie”.
„Są rzeczy w życiu, które muszą działać nieprzerwanie w tych trudnych czasach. Zrobimy wszystko, aby wesprzeć firmy, rządy i społeczności: tych, na których życie wpłynęła ta pandemia, i tych na pierwszej linii frontu. Jesteśmy zaszczyceni, że technologia Cisco Webex odgrywa rolę w łączeniu ludzi, czy to w edukacji, służbie zdrowia czy gospodarce” – dodaje Wendy Mars.
Cisco i IBM starają się rozszerzyć ten projekt na resztę Europy, aby pomóc nauczycielom w zapewnieniu ciągłości w swoich klasach i wspierać edukację uczniów.
https://itreseller.pl/itrnewministerstwo-zdrowia-we-wspolpracy-z-ibm-polska-uruchomilo-wirtualnego-asystenta-ktory-odpowie-na-pytania-zwiazane-z-koronawirusem-jest-on-dostepny-jest-w-serwisie-pacjent-gov-pl/