Facebook usuwa kategorię kierowania reklam „pseudonauka”. Nareszcie największe medium społecznościowe świata zaczyna utrudniać szerzenie się antynaukowych absurdów.

Czas schować aluminiowe czapeczki. Facebook usunął „pseudonaukę” jako opcję dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do odbiorców. Kategoria dostępna była do tego tygodnia, nawet gdy największa na świecie sieć społecznościowa obiecała ograniczyć dezinformację o pandemii COVID-19.

Firma wstrzymała również dostępność niektórych innych kategorii zainteresowań. Facebook usunął kategorię pseudonauki ze swojej listy „szczegółowych celów targetowania”, co jest oczywiście znakomitym ruchem… szkoda tylko, że ta kiedykolwiek w ogóle była dostępna. Facebook zezwalał na takie reklamy nawet po tym, jak podał, że będzie ścigał dezinformację COVID-19. Nie mniej smutne jest to, że w grupie docelowej znajdowało się aż 78 milionów użytkowników Facebooka.

Błędne informacje na temat pandemii wywołanej przez nowy koronawirus, od fałszywych lekarstw po szeroko zakrojone teorie spiskowe, rozprzestrzeniły się również na konkurencyjnych platformach społecznościowych, takich jak Twitter i YouTube – nie jest to więc wyłączna cecha Facebooka.

https://itreseller.pl/itrnewamd-wraz-z-lawrence-livermore-national-laboratory-llnl-i-penguin-computing-przedstawily-plany-rozbudowy-klastra-obliczeniowego-corona-ktory-sluzy-do-wsparcia-badan-nad-wirusem-covid-19/