Przychody Google z reklam w Stanach Zjednoczonych spadły z powodu pandemii. Internetowy gigant nie zyskał na czasie zamknięcia w domach.
Zgodnie z raportem eMarketer z poniedziałku, przychody z reklam Google w USA spadły o 5,3%, ponieważ marki ostrożnie planują wydatki podczas pandemii koronawirusa. Jest to pierwszy spadek od 2008 r.
Spadek przychodów największych na świecie firm zajmujących się reklamą cyfrową wynika przede wszystkim z dużego uzależnienia od firm turystycznych, które intensywnie reklamują się w wyszukiwarkach Google, które były najbardziej dotkniętą branżą podczas pandemii. Prognoza pokazuje, w jaki sposób kryzys zdrowotny dotknął nawet największe platformy reklamowe, ponieważ wydatki na reklamy zazwyczaj zależą od warunków ekonomicznych i popytu ze strony konsumentów.
Zgodnie z prognozą eMarketer z pierwszego kwartału, która nie uwzględniała pandemii, oczekiwano, że Google zwiększy przychody z reklam w USA o prawie 13%. Oczekuje się, że Facebook, druga co do wielkości firma reklam cyfrowych, zwiększy swoje przychody z reklam w USA o prawie 5% w tym roku, czyli znacznie mniej niż wzrost o 26% zanotowany w 2019 r.
https://itreseller.pl/itrnewkolejne-panstwa-i-operatorzy-opowiadaja-sie-za-polityka-rownego-traktowania-wszystkich-dostawcow-technologii-5g-deutsche-telekom-wlasciciel-t-mobile-sprzeciwia-sie-wykluczania-dostawcow-5g-ze-wzgle/