Google przekaże 25 milionów dolarów na rzecz unijnego funduszu do walki z fake newsami.
Google przeznaczy 25 milionów dolarów na nowo utworzony Europejski Fundusz Mediów i Informacji mający na celu zwalczania szerzących się w sieci fake newsów.
Założony w Lizbonie Europejski Fundusz Mediów i Informacji, to nowy twór, uruchomiony w zeszłym tygodniu przez Fundację Calouste’a Gulbenkiana i Europejski Instytut Uniwersytecki. Organizacja przyznaje granty na zasadach konkurencyjnych naukowcom, weryfikatorom treści, organizacjom non-profit i innym organizacjom zorientowanym na interes publiczny, które zajmują się badaniami nad dezinformacją oraz zwiększaniem umiejętności korzystania z mediów i weryfikacji faktów. Środki mogą trafić w ten sposób do organizacji znajdujących się na terenie UE, EFTA (Europejskie Stowarzyszenie Wolnego Handlu) i Wielkiej Brytanii. W praktyce więc obejmuje swoim działaniem całą Europę Zachodnią i Środkową, w Europie Wschodniej natomiast, tylko kraje należące do UE.
Teraz do wspierających Fundusz firm dołączył Google. Amerykański gigant w ostatnim czasie zwiększa swoje zaangażowanie w walkę z fake newsami.
„Poruszając się w obszarze niepewności i wyzwaniach zeszłego roku, dostęp do dokładnych informacji i oddzielanie faktów od fikcji okazało się ważniejsze niż kiedykolwiek” – powiedział w poście na blogu Matt Brittin, szef działu Google ds. Działalności i operacji w regionie EMEA.
Fundusz działać ma przez pięć lat. Wyborem projektów i naukowców, którzy zostaną wsparci przez Fundusz, zajmie się Europejskie Obserwatorium Mediów Cyfrowych, które jest projektem Komisji Europejskiej utworzonym w zeszłym roku.
https://itreseller.pl/itrnewtechnologie-cyfrowe-efektywnym-sposobem-na-ulepszenie-customer-experience/