Izba Gospodarki Elektronicznej ogłasza nabór do pierwszej edycji ratingu „Odpowiedzialny e-commerce”, której celem jest pokazanie, że polski biznes może rozwijać się w sposób etyczny i zrównoważony.

Izba Gospodarki Elektronicznej ogłasza nabór do pierwszej edycji ratingu „Odpowiedzialny e-commerce”. To kolejna pionierska inicjatywa e-Izby, której celem jest pokazanie, że polski biznes w Internecie może rozwijać się w sposób etyczny i zrównoważony.

 

Rating „Odpowiedzialny e-commerce”, to jeden z trzech filarów projektu e-Izby pod tą samą nazwą, czyli „Odpowiedzialny e-commerce”, na który składają się: Badanie i Raport, Forum Gospodarki Cyfrowej oraz Rating. Celem tej inicjatywy jest pokazanie, że firmy e-commerce odgrywają ważną rolę w kreowaniu nowoczesnej, cyfrowej gospodarki opartej na odpowiedzialności i zrównoważonym rozwoju. Rating to zestawienie firm z polskiego e-commerce, które najbardziej wyróżniają się w tych obszarach. Obejmuje sektory B2C, B2B, przedsiębiorstwa zrzeszone w Izbie Gospodarki Elektronicznej oraz spoza niej.

 

Rating „Odpowiedzialny e-commerce” cechują jasne kryteria, branżowość – istotność oraz zgodność z agendą Unii Europejskiej i najlepszymi międzynarodowymi standardami. Bez wątpienia powstaje w najlepszym momencie dla branży i pozwoli na wyeksponowanie dobrych praktyk w zakresie odpowiedzialnego biznesu. Jesienią poznamy najlepsze firmy w Polsce, które wyróżnią się w tym zestawieniu.

 

Naszym celem jest docenić i nagrodzić firmy, które wyróżniają się w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Chcemy dać im możliwość zaprezentowania swoich osiągnięć, a także pozwolić na dostęp do wiedzy i dobrych praktyk branżowych. Będzie to kolejny sposób na promocję zagadnień zrównoważonego rozwoju wśród firm i społeczeństwa. Nie chodzi w nim o rywalizację, a o edukację i kontynuację dialogu w tym jakże istotnym temacie. Ponadto firmy, które zgłoszą się do ratingu otrzymają indywidualny raport, który pokaże firmę na tle konkurencji oraz wskaże elementy do poprawy.- Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.

 

Koszyk zakupowy rośnie

Polski e-commerce to rozpędzona lokomotywa gospodarki. Według Raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Omnicommerce. Kupuję wygodnie 2021” ponad 84 proc. internautów kupuje przez Internet. Polacy doceniają łatwość zakupów online. Niewątpliwie katalizatorem dynamicznego rozwoju e-handlu stała się pandemia. Z danych zebranych przez PwC wynika, że pomiędzy 2019, a 2020 rokiem sprzedaż online zwiększyła się o 35 proc. i będzie nadal rosnąć 12 proc. rocznie. Warto zaznaczyć, że w 2020 r. w Polsce przybyło ok. 12 tyś. nowych sklepów internetowych, osiągając liczbę 44,5 tyś. na początku stycznia 2021 r.. To doskonały moment, aby kształtować kulturę polskiego handlu w Internecie.

 

Prosty mechanizm

I tak jak mechanizm działania e-sklepu jest prosty, firmy przystępujące do ratingu uzupełniają formularz ratingowy udostępniony online. Jury, złożone z pięciu ekspertów branżowych, będzie oceniało ład korporacyjny oraz podejmowane w tym obszarze działania i ich efekty. Członkowie kapituły będą mieli możliwość przyznawania też punktów za wyróżniające się działania dotyczące zrównoważonego rozwoju. E-Izba zaprasza wszystkie firmy do wzięcia udziału w ratingu, a osoby zainteresowane i obserwatorów do wspierania tego projektu. Finał przewidziany jest na przełomie listopada i grudnia. Więcej informacji o ratingu „Odpowiedzialny e-commerce” tutaj.

 

 

https://itreseller.pl/it-champions-2021-prestizowe-nagrody-wydawnictwa-it-reseller-zostaly-wreczone-poznaj-laureatow-uroczystej-gali-it-champions-2021/