Capgemini Polska przedstawia „Raport wpływu” podsumowujący ostatnie 25 lat działalności Capgemini w Polsce.
Siedem lokalizacji, 10,5 tysiąca pracowników, posługujących się na co dzień blisko 30 językami w pracy z klientami z niemal całego świata. Od 1996 roku, kiedy został otwarty pierwszy oddział Capgemini w Warszawie, firma urosła na tyle, by stać się jednym z największych inwestorów sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce. Jak kształtowała się droga Capgemini prowadząca do tego miejsca? Dokładne dane organizacja przedstawia w „Raporcie wpływu” podsumowującym ostatnie 25 lat działalności Capgemini w Polsce, stworzonym we współpracy z ABSL. Dodatkowo, jak zapowiadają przedstawiciele Capgemini – w najbliższych latach firma planuje dalszy wzrost.
Capgemini funkcjonuje w Polsce od 1996 roku, jednak znaczny wzrost naszej organizacji nastąpił w roku 2004, kiedy rozszerzyliśmy działalność jednocześnie w kilku największych miastach w kraju – Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Warszawie oraz Wrocławiu (klasyfikowanych przez ABSL jako miasta pierwszego i drugiego poziomu pod względem wielkości zatrudnienia i dojrzałości sektora). Tym samym jako Capgemini zaliczamy się do grona pionierów, którzy zbudowali fundament sektora nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce, torując drogę dla kolejnych inwestycji – mówi Ewa Gołębiewska-Krzyżan, Przewodnicząca Zarządu, Wiceprezes, HR Dyrektor Capgemini Polska.
Capgemini to organizacja, która w ciągu ostatnich 25 lat stała się największym pracodawcą w sektorze BSS w Polsce. Firma w pełni wykorzystuje potencjał inwestycyjny, jaki ma do zaoferowania nasz kraj. Wśród zatrudnionych w Polsce pracowników można znaleźć wielu ekspertów pełniących role kluczowe z punktu widzenia globalnego rozwoju firmy. Ich udział w przebudowie działów personalnych i finansowych organizacji działających na światową skalę jest nieoceniony i dowodzi, że Polska ze swoją pulą talentów, składającą się zarówno z ekspertów wyższego szczebla, jak i początkujących specjalistów, może konkurować z innymi lokalizacjami w Europie. Rola, jaką Capgemini odgrywa w rozwoju naszego rynku pracy, sektora i potencjału inwestycyjnego, jest nie do przecenienia – komentuje Paweł Panczyj, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Biznesu ABSL.
Plany rozwoju spółki
W najbliższych latach Capgemini planuje jeszcze większą ekspansję dostarczając klientom nowe rozwiązania i specjalizacje. Otwieramy właśnie nową linię biznesową Capgemini Engineering w Katowicach. Również obecne oddziały będą rozrastać się dynamicznie – łącznie w Krakowie i Katowicach firma planuje zatrudnić 600 osób na przestrzeni najbliższych sześciu miesięcy. Oddział poznański, który w tym roku obchodził swoje pięciolecie, Capgemini chce podwoić zatrudnienie w ciągu kolejnych pięciu lat. Z kolei w Lublinie, gdzie obecnie zatrudnionych jest 100 osób, planowane jest podwojenie zespołu w nadchodzących miesiącach, a docelowo zwiększenie go do 400 ekspertów. Podobne plany firma ma w stosunku do Warszawy, Wrocławia czy Opola.
Branża usług dla biznesu rośnie dynamicznie, a my jesteśmy jednym z jej liderów. Analizujemy na bieżąco trendy i potrzeby ryku, wytyczając nowe kierunki działania. Niezwykle istotne dla nas jest także to, że klienci dostrzegają wysoką jakość usług w zakresie obsługi procesów biznesowych i rozwiązań technologicznych, a na bazie zaufania, zbudowanego dzięki efektywnej współpracy, poszerzają zakres wspólnych działań o kolejne obszary, wymagające ekspertyzy i specjalistycznej wiedzy. Jesteśmy dumni, że przez ostatnie 25 lat mieliśmy szansę stać się tak znaczącą częścią polskiego rynku. Głęboko wierzymy w to, że kolejne lata przyniosą nam jeszcze więcej nietuzinkowych projektów i klientów, a wspólnie z nimi oraz naszymi pracownikami będziemy w stanie kreować nowe rozwiązania i lepszą przyszłość, wdrażając nowe narzędzia i technologie, nie zapominając jednocześnie o poszanowaniu środowiska i zasad zrównoważonego rozwoju – dodaje Ewa Gołębiewska-Krzyżan, Przewodnicząca Zarządu, Wiceprezes, HR Dyrektor Capgemini Polska.