Ericsson podaje wyniki za drugi kwartał 2021 roku. Szwedzka firma zanotowała wzrost sprzedaży pomimo spadku zamówień w Chinach.

Ericsson podając wyniki za Q2 2021 wyraźnie zaznacza, że zostały one osiągnięte pomimo spadającej sprzedaży w Chinach. Państwo Środka było i jest dla Ericssona jednym z najważniejszych rynków na świecie i, pomimo napięć międzynarodowych, szwedzkiej firmie udawało się dotychczas zachować świetne wyniki na tym rynku. Teraz jednak sprzedaż rozwiązań Ericssona w najludniejszym kraju świata spada.

 

O wpływie wyników uzyskanych w Chinach mówi, w omówieniu rezultatów finansowych, sam CEO Ericssona, Börje Ekholm:

 

Nasze dobre wyniki biznesowe były kontynuowane, z organicznym wzrostem sprzedaży o 8% w kwartale. Stało się tak pomimo spadku sprzedaży  mniejszej o 2,5 mld SEK. r/r w Chinach kontynentalnych. Sieci nadal zwiększały udziały w rynku w tym kwartale, odnosząc pewne znaczące wygrane. Marża brutto grupy wzrosła do 43,4% (z 38,2%). Dzięki naszemu konkurencyjnemu portfolio produktów 5G i strukturze kosztów jesteśmy w dobrej pozycji, aby wykorzystać nieustanną dynamikę rynku. Rozsądne jest jednak prognozowanie znacznie niższego udziału w rynku sieci i usług cyfrowych w Chinach kontynentalnych, ponieważ wcześniejsza decyzja o wykluczeniu chińskich dostawców ze szwedzkich sieci 5G może wpłynąć na przyznawanie udziału w rynku.

 

Trudno nie zauważyć tej właśnie zależności – Chiny wprawdzie nie narzuciły zakazu wobec Ericssona, ale, widać tu konsekwencje decyzji władz w Sztokholmie. Ponieważ w rodzimej Szwecji firma nie potrafiła skutecznie lobbować za pozostawieniem dostępu dla Huawei i ZTE, zamówień na sprzęt Ericssona w Chinach jest to prostu znacznie mniej. W 2020 roku rynek chiński odpowiadał za 5,4% globalnej sprzedaży Ericssona.

 

Ogólnie rzecz biorąc, drugi kwartał 2021 roku był dla Ericssona, pomimo utrudnień na rynku chińskim, całkiem udany. Zysk netto wyniósł 3,9 mld SEK. EBIT z wyłączeniem opłat restrukturyzacyjnych poprawił się do 5,8 mld SEK. (10,6%) z 4,5 mld SEK (8,2%) r/r napędzany przez dział sieci szwedzkiej firmy. Sprzedaż organiczna w zakresie sieci wzrosła o 11% r/r. Sprzedaż organiczna w usługach cyfrowych była stabilna rok do roku, pomimo spadku sprzedaży w Chinach kontynentalnych o -0,5 mld SEK. r/r. .

 

Przyszłość, zdaniem CEO szwedzkiej firmy, maluje się jednak w jasnych barwach. Wskazuje on na stały wzrost znaczenia sieci 5G we współczesnym świecie, a Ericsson, w wyniku politycznych działań Waszyngtonu, w wielu przypadkach pozostaje jedynym właściwie dostępnym dostawcą dla niektórych rynków.

 

Nieustannie inwestujemy w zgodność, aby w pełni ugruntować nasze zobowiązania dotyczące etycznych praktyk biznesowych we wszystkich obszarach organizacji. Zapewnienie, że wszystkie decyzje są podejmowane uczciwie, jest siłą napędową naszej podróży do zmiany kultury – powiedział Börje Ekholm – Szansa dla przedsiębiorstw na 5G zapewnia ekscytującą ścieżkę rozwoju dla firmy Ericsson. Opierając się na mocnych fundamentach naszej podstawowej działalności, będziemy kontynuować stopniowe podejście do inwestowania w rozwój sieci dedykowanych, IoT i portfolio bezprzewodowego nabytego wraz z Cradlepoint. Przewidujemy 20-30% roczny wzrost rynku w przedsiębiorstwach, z możliwością automatyzacji, zdalnych operacji i zarządzania bezpieczeństwem w całych sektorach przemysłu, takich jak inteligentna produkcja, porty i lotniska, energetyka, górnictwo, zdrowie i rolnictwo. Przypadki zastosowań korporacyjnych w 5G – i ciągły wzrost w 4G – będą napędzać cyfrową transformację biznesu na całym świecie, łącząc wysoką wydajność, niskie opóźnienia i korzyści związane z bezpieczeństwem sieci bezprzewodowych w porównaniu z tradycyjnymi sieciami stacjonarnymi. Jesteśmy przekonani, że łączność bezprzewodowa będzie pierwszym wyborem dla globalnego biznesu w erze 5G.

 

 

https://itreseller.pl/cisco-prezentuje-bezpieczne-rozwiazanie-do-komunikacji-i-wspolpracy-dla-sektora-obronnego-webex-for-defense/