Trwa GDC 2021 – wydarzenie NVIDII poświęcone technologiom wykorzystywanym w tworzeniu gier. Pokazano m.in. śledzenie promieni na platformie ARM.
Podczas Game Developers Conference 2021, NVIDIA zademonstrowała swoje kluczowe technologie RTX: od RTXGI po RTXDI i DLSS, działające w architekturze ARM.
Podczas trwającego wydarzenia GDC 2021 NVIDIA zaprezentowała ray tracing i DLSS działające na platformie ARM. Dema, które obejmowały gry Wolfenstein: Youngblood i The Bistro, zostały uruchomione na platformie MediaTek Kompanio 1200 połączonej z RTX 3060. NVIDIA podała, że przenosi kilka pakietów SDK (narzędzi programistycznych) RTX do środowisk Linux i Chromium na ARM. A to oznacza prawdziwą rewolucję.
Ruch ten może doprowadzić do powstania zupełnie nowej kategorii urządzeń – laptopów z wyjątkowo oszczędnymi, ale przy tym wydajnymi CPU oraz kartami graficznymi zdolnymi do uruchomienia gier z nowoczesnymi efektami odbić światła. Gamingowe Chromebooki? Być może. Czas pokaże jaki jest rzeczywiście pomysł NVIDII na ten swoisty mariaż.
Nie bez znaczenia jest, że NVIDIA próbuje kupić ARM, chociaż transakcja jest nadal badana przez organy regulacyjne, w tym brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA).