Deloitte i Biuro Informacji Kredytowej podjęły strategiczną i merytoryczną współpracę, celem wsparcie w ramach inicjatywy BIK Open API.

Merytoryczna i biznesowa współpraca z Biurem Informacji Kredytowej obejmuje m.in. prowadzenie procesów technologicznych oraz udział w webinarach i hackatonach

Firma doradcza Deloitte i Biuro Informacji Kredytowej podjęły strategiczną i merytoryczną współpracę. Umowa zakłada wsparcie w ramach inicjatywy BIK Open API. Umożliwia ona tworzenie innowacyjnych usług lub produktów w oparciu o zebrane dane statystyczne.

Utworzona przez Biuro Informacji Kredytowej piaskownica technologiczna BIK HUB to rozwiązanie skierowane do przedsiębiorców z różnych sektorów i segmentów rynku, startupów czy fintechów. Pierwsze przedsięwzięcie w ramach tego projektu to pilotaż Platformy BIK Open API. Jest to interfejs, pozwalający na bezpieczny dostęp do zbioru danych statystycznych, pochodzących od różnych podmiotów działających w obszarze nieruchomości, finansów, konsumenckim, digital marketingu, data science i in. Na ich podstawie zainteresowane podmioty mogą testować swoje rozwiązania i innowacyjne podejście przed ich szerszym upowszechnianiem.

Doświadczenie w obszarze technologicznym, a także rozległa i dogłębna wiedza merytoryczna ekspertów Deloitte pozwala nam efektywnie angażować się w wiele innowacyjnych przedsięwzięć. Najlepszym tego przykładem jest podjęta właśnie współpraca przy pilotażowym projekcie Platformy BIK Open API, który będziemy wspierać – Daniel Martyniuk, partner, lider doradztwa technologicznego, Deloitte.

 

Deloitte będzie aktywnie uczestniczyć w działaniach związanych z naborem uczestników piaskownicy oraz wspierać proces testowania ich rozwiązań – np. poprzez udział w ocenie testów, pomoc merytoryczną dla podmiotów testujących czy partycypację w programie praktyk. Firma włączy się także w konsultacje o charakterze biznesowym, będzie aktywnie promować wydarzenia związane z inicjatywą BIK Open API oraz obejmie patronatem organizowane w przyszłości przy tej okazji przez BIK akcje, takie jak webinary i hackatony.

W 2022 r. firma analityczno-badawcza Gartner już po raz ósmy z rzędu uznała Deloitte za globalnego lidera wśród dostawców usług z zakresu analityki danych. W raporcie Magic Quadrant for Data and Analytics Service Providers 2022 doceniono umiejętność efektywnego wdrażania rozwiązań dla klientów.

Gartner specjalizuje się w zagadnieniach strategicznego wykorzystania technologii oraz zarządzania nimi. „Magic Quadrant” (Magiczny Kwadrat) to seria opracowywanych przez firmę jakościowych analiz dotyczących różnych segmentów rynku.

 

Czego potrzebuje dziś reseller? Ingram Micro odpowiada w najlepszy możliwy sposób, robiąc krok dalej!